Jazz and Experimental Music from Poland vol. 2

Autor: 
Redakcja

Od niedzieli do środy (25-28.11) najważniejsze kluby Londynu będą rozbrzmiewały polską muzyką improwizowaną! Za sprawą Deconstruction Project, organizacji zajmującej się promocją polskiej kultury niezależnej w Wielkiej Brytanii, nad Tamizę zawitają Marcin Masecki, Paweł Postaremczak, Robert Kusiołek, Jan Duszyński, Hubert Zemler, Paristetris, Levity i inni! Przegląd ten, pod wiele mówiącą nazwą: Jazz and Experimental Music from Poland odbywa się w już po raz drugi. Dyrektorką przesięwzięcia jest Kasia Sobucka.

Po bardzo pozytywnych, zeszłorocznych recenzjach, festiwal Jazz and Experimental Music from Poland powraca, żeby zaprezentować publiczności londyńskiej, kolejne pokolenie współczesnych, polskich muzyków. Koncerty w ramach tegorocznej edycji odbędą się w klubach północnego i wschodniego Londynu. Przełomowe występy prezentujące ambitne, eksperymentalne improwizacje muzyczne, stały się wizytówką festiwalu.

W tym roku, program festiwalu świętuje artystyczną wymianę pomiędzy jazzem, muzyką klasyczną i improwizacją, uświetnioną nowymi utworami, skomponowanymi specjalnie na tę okazję. W ramach festiwalu odbędą się również: warsztaty, rezydencje artystyczne, „sound walks”, dyskusje i wystawy.
Festiwal wyprodukowany jest przez Deconstruction Project, przy współpracy z Lado ABC/Warszawa. Program współuczestnictwa i współpracy został rozszerzony, w celu rozwijania międzynarodowych kontaktów i tworzenia nowych możliwości współpracy.

PROGRAM FESTIWALU

Niedziela 25.11.2012
The Forge, 19:30, wejście na koncert od 19:00
PAWEŁ POSTAREMCZAK / ROBERT KUSIOŁEK -
duet (saksofon, akordeon)

VOCAL CONSTRUCTIVISTS –
chór a capella (repertuar zawiera kompozycje: Bogusława Scheaffera, Jana Duszyńskiego)
Bilety online: £10, £12 przy wejściu
http://experimentalpl.eventbrite.co.uk/

Koncert w The Forge zacznie się występem duetu Postatemczak/Kusiołek saksofon, akordeon, który łączy tradycje klasyczne z estetyką awangardy. W drugiej części koncertu Vocal Constructivists zaśpiewają interpretację graficznego zapisu nutowego Bugusława Szaeffera oraz utwór skomponowany specjalnie na tę okazję przez Jana Duszyńskiego.
----------------------------------------

Poniedziałek 26.11.2012
Vortex Jazz Club, 19:30, wejście na koncert od 19:00
HUBERT ZEMLER – perkusja solo
RAFAŁ MAZUR – bas solo
MARCIN MASECKI – pianino, klawesyn solo
JIM HART – wibrafon solo
Bilety online: £10, £12 przy wejściu
http://www.wegottickets.com/event/189113

Noc improwizacji solowych w klubie Vortex rozpocznie się występem perkusisty Huberta Zemlera, który zaprezentuje muzykę ze swojego ostatniego albumu Moped. Rafal Mazur zagra na basowej gitarze akustycznej, następnie Marcin Masecki wykona utwory na pianino oraz klawesyn (jeśli uda się go wnieść do środka). Na koniec Jim Hart zagra na wibrafonie.
-----------------------------------------

Wtorek 27.11.2012
Queen of Hoxton, 19.30, wejście na koncert od 19:00
PARIS TETRIS
Bilety online: £6, £8 przy wejściu
http://experimentalpl.eventbrite.co.uk/

W klubie The Queen of Hoxton będzie gościć znakomity Paris Tetris – jeden z najbardziej ekscytujących polskich zespołów, który łączy avant art pop z nowoczesnymi gatunkami alternatywnymi, plus dźwięki gitary połączone ze sporą dawką humoru.
-----------------------------------------

Środa 28.11.2012
The Hackney Cut, 19.30, wejście na koncert od 19:00

TOPOLSKI / FARMER / ZIEMIANIN
LEVITY
Bilety online: £6, £8 przy wejściu
http://experimentalpl.eventbrite.co.uk/

Ostatni wieczór festiwalu odbędzie się w nowo otwartym klubie The Hackney Cut. Koncert rozpocznie występ Kacpra Ziemianina, Patricka Farmer oraz Krzysztofa Topolskiego, który jest efektem projektu "Natural" – długotrwałej współpracy bazującej na fenomenie dzikich lub nieobecnych dźwięków w przestrzeni miejskiej miast: Londynu i Trójmiasta. W tym projekcie wykorzystane będą również instalacje dźwiękowe, towarzyszące sesjom poznawczym takim jak warsztaty, sound walks oraz dyskusje z artystami, które odbędą się zaraz przed rozpoczęciem festiwalu.
Następnie zagrają Levity; “Na pierwszy rzut oka klasyczne trio jazzowe, a po pierwszym przesłuchaniu okazuje się kompletnym przeciwieństwem – to jest najświeższy i najbardziej nieprzewidywalny znak  rozpoznawczy rodzimej sceny improwizacyjnej”. Kajetan Prochyra (www.jazzarium.pl)

Jazz and Experimental Music From Poland otrzymał wsparcie finansowe:
• Arts Council England
• Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
• Polski Instytut Kultury w Londynie 

 

Tagi: