Charlie Parker Plays Bossa Nova (what if) Właśnie powstała nieistniejąca płyta, o której pisał Haruki Murakami. 6 kwietnia 2021 roku, w dzień światowej premiery najnowszego zbioru opowiadań Haruki Murakamiego „Pierwsza osoba liczby pojedynczej” ukaże się również płyta, zainspirowana jednym z opowiadań.
„Charlie Parker Plays Bossa Nova (what if)” to próba odpowiedzi na pytanie zadane przez Murakamiego, jak mogłaby brzmieć płyta Charliego Parkera, gdyby nie umarł w 1955, ale po paroletniej rekonwalescencji powrócił do gry na saksofonie i w 1963 roku wydał album z popularnymi ówcześnie bossami.
Pomysłodawcą, producentem, kompozytorem i aranżerem wszystkich 8 utworów jest Miłosz Konarski - absolwent kierunku kompozycja i aranżacja katowickiej Akademii Muzycznej na wydziale jazzu i muzyki rozrywkowej. Do współpracy zaprosił Wojtka Rejdycha, studenta Akademii Muzycznej w Krakowie, w klasie saksofonu jazzowego. Za miks i mastering odpowiedzialny jest Radek Tadel - wykładowca reżyserii dźwięku na Akademii Muzycznej w Katowicach.
Album, mimo, że swoje źródła ma w opowiadaniu Murakamiego, nie jest idealną kopią płyty przez niego opisanej. Choć zgadza się liczba utworów, ogólny klimat, a nawet skład zespołu, twórcy zrezygnowali z korzystania z wyeksploatowanych już standardów jazzowych, decydując się na stworzenie oryginalnych kompozycji. Dodatkowo, zamiast saksofonu altowego usłyszymy saksofon tenorowy, dodając kolejną cegiełkę do pytania „what if…”