Ohad Talmor wydaje album z nieznanymi kompozycjami Ornette'a Colemana.

Autor: 
Redakcja
Autor zdjęcia: 
mat. promocyjne

Saksofonista tenorowy Ohad Talmor wydaje podwójny album z niewydanymi utworami Ornette'a z niedawno odkrytej taśmy z prób. Back to the Land ukaże się 20 października nakładem Intakt Records. Jest to niezwykle złożony zespół, w skład którego wchodzą Joel Ross, David Virelles, Leo Genovese, Adam O'Farrill i wielu innych.

Po tym, jak Konitz zmarł na początku pandemii, Talmor został wezwany do przejrzenia muzycznych rzeczy Konitza. Podczas tego procesu on i perkusista George Schuller odkryli trzy taśmy DAT, które dokumentowały próby, które odbyły się na poddaszu Ornette'a Colemana w maju 1998 roku. Ornette i Lee wraz z Charliem Hadenem i Billym Higginsem ćwiczyli nową muzykę, którą Ornette właśnie napisał na nadchodzący koncert na Umbria Jazz Festival. Zagrali tę muzykę na festiwalu w Umbrii i nigdy więcej nikt o tym nie wiedział.

Talmor przepisał 10 nieznanych, bezimiennych utworów Colemana. "Transkrypcja sposobu, w jaki pisze Ornette jest trudna", mówi, "ponieważ trzeba przyjąć pewne założenia. Ponadto były to prace w toku, ale wymyśliłem coś, co uważam za wierne transkrypcje ".

 

Pierwsze dwa utwory to Talmor ze swoim trio, zmieniającymi się konfiguracjami akustycznymi z Joelem Rossem i zmieniającymi się pianistami Davidem Virellesem i Leo Genovese. To poetyckie, że fortepian słyszany na Back to the Land to stary Steinway Konitza, który Talmor odziedziczył i obecnie mieszka w jego domu / lokalu jazzowym SEEDS na Brooklynie.

Pierwsze dwa utwory to Talmor ze swoim trio, zmieniającymi się konfiguracjami akustycznymi z Joelem Rossem i rotującymi pianistami Davidem Virellesem i Leo Genovese. To poetyckie, że fortepian słyszany na Back to the Land to stary Steinway Konitza, który Talmor odziedziczył i obecnie mieszka w jego domu / lokalu jazzowym SEEDS na Brooklynie.

Druga płyta ma bardziej elektroniczny charakter, choć trio i jego różne rozszerzenia pozostają. Dodano trąbki, w tym Adama O'Farrilla i Shane'a Endsleya, a Grégoire Maret zagrał genialne solo w zamykających "Quintet Variations on Tune 10".

"Wariacja" jest tutaj terminem operacyjnym. Na "Back to the Land" Talmor nie próbuje grać kompozycji wprost. Raczej starają się interpretować tematy Colemana przez pryzmat własnego doświadczenia w graniu.

Zespół zmierzył się również z utworem "New York", pochodzącym z wydanego w 1986 roku dzieła Colemana Prime Design/Time Design na kwartet smyczkowy i perkusję. Na płycie znalazły się również dwa utwory nieżyjącego już Deweya Redmana, pierwszego nauczyciela Talmora: "Dewey's Tune" z repertuaru Old and New Dreams oraz "Mushi Mushi" z American Quartet Keitha Jarretta.

 

Tagi: