naturalnie akustycznie LIKE A DOG w warszawskim SOLCU
LIKE A DOG to formacja powołana przez Macieja Trifonidisa. Zespół bazuje na naturalnym, akustycznym brzmieniu instrumentów. Wykonuje autorskie kompozycje, wpisujące się w muzyczny nurt „new acoustic”, z wpływami delta blues, country blues, folk, bluegrass, jazz i etno. We wtorek, 20 sierpnią o godzinie 20:30 wystąpią w SOLCU (ul. Solec 44, w Warszawie), w miejscu stworzonym przez Aleksandra Barona i Martina Wälli, z myślą o ludziach "z otwartymi" głowami oraz pasją do przyjemnego i kreatywnego spędzania wolnego czasu.
Skład zespołu:
Maciej Trifonidis – gitary
Jędrzej Kubiak – gitara rezofoniczna- dobro
Michał Karczewski - banjo
Ksawery Wójcinski- kontrabas
Bartosz Nazaruk- instrumenty perkusyjne
Maciej Trifonidis (gitary): kompozytor, producent muzyczny, realizator dźwięku. Twórca różnorodny jak nikt inny, niczym podróżnik wędruje po świecie dźwięków, zachowując jednocześnie swój indywidualny styl i język muzyczny. Komponuje na duże orkiestrowe składy, zespoły kameralne, projekty solowe. Jako multiinstrumentalista udziela się i tworzy wiele zespołów sceny jazzowej, world music i muzyki improwizowanej.
Komponuje muzykę filmową i teatralną a jako producent, realizator dźwięku i wydawca (Slowdown Records) tworzy i nagrywa muzykę we własnym studio (Trifonidis Studio), wydał kilkanaście płyt autorskich ze swoimi projektami.
Jędrzej Kubiak (gitara dobro): laureat większości bluesowych festiwali w kraju, występował na legendarnym już Dobrofest w słowackiej Trnavie i na jego dzisiejszym odpowiedniku, Amistar Resofest w Czechach. Gra na gitarach rezofonicznych wszystkich typów, wykłada na warsztatach gitarowych, buduje instrumenty i pisze o gitarze dobro. Występuje solo oraz w rozmaitych projektach muzycznych, muzyk sesyjny. Jego solowa płyta „Shortsighted” (2011) została doskonale przyjęta przez krytykę, przyczyniając się do złamania stereotypu gitary dobro jako instrumentu przydatnego jedynie w bluesie i country.
Michał Karczewski (banjo): multiinstrumentalista, jeden z najlepszych polskich bandżystów a jednocześnie znakomity lutnik budujący m.in. te właśnie instrumenty. Jeden z pionierów raczkującego jeszcze w siermiężnej rzeczywistości PRL ruchu bluegrass i newgrass w Polsce. Współtwórca grupy Country Road, z którą koncertował w całej Europie w latach 80-tych. Muzyk sesyjny, współpracował z czołówką polskiej sceny country, folk i rock.
Ksawery Wójciński (kontrabas): kompozytor, improwizator, przez jednego ze swoich profesorów nazwany niegdyś z czułością "Nikiforem kontrabasu". Absolwent Bydgoskiej Akademii Muzycznej w klasie kontrabasu. Aktywnie uczestniczy w życiu polskiej sceny muzyki improwizowanej, eksperymentując z brzmieniem i forma. Współpracował w ramach rożnych projektów m.innymi z Mikołajem Trzaską, Raphaelem Rogińskim, Markiem Tokarem, Tomaszem Duda, Robertem Raszem. Współzałożyciel kwartetu / sekstetu Emergency oraz kwartetu Hera. Nagrywał m.in. z Wacławem Zimplem, Robertem Kusiołkiem, Klausem Kugelem, Michaelem Zerangiem i Antonem Sjarowem.
Bartosz Mikołaj Nazaruk (instrumenty perkusyjne): na swoim koncie ma wiele nagrań płytowych, utrzymanych w szerokiej stylistyce - od symfonicznej muzyki klasycznej, jazz, pop po muzykę z pogranicza free jazzu i awangardy. Jako muzyk koncertowy grał z m.innymi z Możdżer Enter Music Sekstet, Kayah i Transoriental Orchestra, Maciejem Obarą, Antonim "Ziutem" Gralakiem, Markiem Walarowskim, Marysią Sadowską. Aktywny w zespołach grających muzykę etniczną: Sztetl i Balkan Sevdah. Stara się łączyć tradycję z tym co nowe, żywiołowość muzyki ludowej z jazzem.
- Aby wysyłać odpowiedzi, należy się zalogować.