EABS obok Marcusa Millera podczas jesiennej trasy Laid Black Tour
Autor:
Redakcja, mat. pras.
Marcus Miller po trzech latach wraca do Polski z nowa płytą. W ramach światowej Laid Black Tour w listopadzie wystąpi w Gliwicach, Poznaniu, Gdyni, Warszawie oraz we Wrocławiu. Już wiemy, że jego koncerty otworzy wrocławski septet muzyczny EABS!
,,Propozycja zagrania dużej trasy obok Marcusa Millera i jego zespołu promującego najnowszy album dla Blue Note, to było coś więcej niż spełnienie marzeń. My nawet nie zdążyliśmy tego wymarzyć, a to zdarzy się w realnym świecie. Jesteśmy bardzo podekscytowani tym faktem, zwłaszcza, że będziemy mogli pokazać naszą twórczość jeszcze szerszej publiczności. Nie wiemy w tej chwili co jeszcze się wydarzy, ale już w tej chwili czujemy, że to będzie bardzo ważny punkt w naszej pięknej muzycznej przygodzie! Mamy też nadzieję, że uda nam się pograć wspólnie z Marcusem w finale. Najlepiej na dwie perkusje i dwa basy! Nie możemy się doczekać.’’ – mówi zespół EABS.
Rok 2017 był bez wątpienia wielkim wejściem na scenę jazzową septetu EABS. O ich debiutanckim krążku napisano w zasadzie wszystko. Album “Repetitions (Letters to Krzysztof Komeda)” to “[...] najlepsze, co w tym kraju spotkało dorobek Krzysztofa Komedy od czasu Litanii Tomasza Stańki” wspominał w recenzji dla Polityki Bartek Chaciński. Później płyta pojawiała się praktycznie we wszystkich rocznych podsumowaniach, zdobywając również szereg nagród…
Wrocławski septet EABS, kontynuuje tradycję polskiej szkoły jazzu, wymykając się równocześnie wielu brzmieniowym schematom i prezentując zupełnie nowe podejście, przeciwstawiając się utartym muzycznym standardom. Debiutancki krążek EABS, pt. „Repetitions (Letters to Krzysztof Komeda)” w całości poświęcony jest twórczości legendy polskiego jazzu — Krzysztofowi Komedzie. Tego wybitnego kompozytora nikomu nie trzeba przedstawiać. Jego twórczość do dnia dzisiejszego inspiruje młodych twórców, czego najlepszym przykładem jest i ten album. Okres „post-komedowski” zaowocował wieloma hołdami dla artysty w postaci najrozmaitszych krążków, na których wielokrotnie zinterpretowano najsłynniejsze utwory legendarnego jazzmana. „Repetitions” to analiza twórczości artysty z lat 1962-1967. To powtórka Komedy mniej znanego, a zarazem dogłębniej zbadanego.