Benjamin Whitehill, Paolo Possidente, Cate Hops i Giorgio Alloatti zainaugurują kolejny rok cyklu koncertowego Spontaneous Live Series

Autor: 
Redakcja (Materiały prasowe)
Autor zdjęcia: 
mat. promocyjne

Na pierwszy tegoroczny koncert cyklu Spontaneous Live Series zapraszamy do poznańskiego Dragon Social Club we czwartek 9 stycznia o godzinie 20.00.

Nowy rok koncertów muzyki improwizowanej zacznie się od konstruktywnego eksperymentu dźwiękowego, tak by nikt nie miał wątpliwości, iż nadrzędnym celem tej eventowej inicjatywy jest zaskakiwać, wybudzać z letargu oczywistości i przewidywalności, zachęcać do poruszania się w obszarach dźwiękowych niezeksplorowanych przez odbiorców lubiących drogę na skróty.

Z Berlina do Poznania przyjeżdża czwórka dźwiękowych wojowników – Benjamin Whitehill, Paolo Possidente, Cate Hops i Giorgio Alloatti. Angielski gitarzysta dał się poznać dwa lata temu, na szóstej edycji poznańskiego Spontaneous Music Festival, jako muzyk bez gatunkowych i estetycznych ograniczeń, snujący piękne, elektroakustyczne opowieści w towarzystwie Laure Boer i Timothee Quosta. Teraz Ben pragnie przedstawić trójkę swoich przyjaciół, dla których, podobnie jak dla niego, kosmopolityczny Berlin stał się przyczółkiem artystycznego bytu – perkusjonalistę Paolo Possidente, obsługującego najszerzej rozumianą elektronikę, na ogół własnej produkcji, Giorgio Alloatti’ego oraz artystkę dźwiękową i antropolożkę Eugenie Seriakov, która skrywa się pod DJ-skim aliasem Cate Hops.

Czeka nas w drugi czwartkowy wieczór stycznia wspólny set Bena i Paolo, duet Giorgio i Eugenii, a może coś jeszcze, tego jednak nie wie nikt.

Muzycy tak zgrabnie opowiadają o sobie i swoich pasjach, iż pozostaje nam jedynie cytowanie ich słów i zaproszenie na koncert z cyklu „must have” dla tych, którzy cenią sobie artystyczne niespodzianki i kompletnie nieprzewidywalne sytuacje dramaturgiczne. Uwaga – cała czwórka artystów uwielbia hałas!

A zatem…

Berlińscy improwizatorzy Paolo Possidente i Benjamin Whitehill, wychodząc od kruchych fundamentów, snują sieci multi-teksturalnej, zniekształconej abstrakcji, podążając ścieżką maksymalnego oporu, pełną dramaturgicznych zdobień - od podstaw aż po ostateczne zwieńczenie.

https://venalism.bandcamp.com/album/scraps

https://www.youtube.com/watch?v=oXvZCjlw7X4&t=141s

Paolo Possidente gra na bębnach, instrumentach perkusyjnych i elektronice. Lubi otaczać się artystami, których łączy wspólny cel, jakim jest robienie hałasu.

https://pholo.bandcamp.com/

https://www.paolopossidente.com/

Benjamin Whitehill wykorzystuje gitarę zarówno jako instrument nadawczy, jak i odbiorcę sygnałów, jako nośnik zakłóceń, w rozbudowanym procesie wyczarowywania muzyki pseudo-taśmowej, składającej się z ukośnych strun, sprzężeń zwrotnych, fal radiowych i elektronicznej pulpy.

https://benjaminwhitehill.bandcamp.com/

www.benjaminwhitehill.com

Moo17 (444, LFZ, Ebe Midwife, G) - muzyk, twórca, „hałaśliwy” artysta dźwiękowy znany również jako Giorgio Alloatti, członek założyciel kolektywu AudioHackLab. Tworzy muzykę, kontrolując napięcia pomiędzy efektami, jednocześnie poświęcając się kreatywnemu kodowaniu w PureData, Orca, Max/MSP/Gen, Csound, Processing. Urodzony w Turynie, we Włoszech w 1984 roku, występuje od 2007 roku. Od tego czasu zdążył już przemierzyć pół Europy. Pożywia się analogowymi środkami i cyfrowymi substancjami. Uwielbia krzyczeć usidlony w małych, czarnych pudełkach lub surowych obwodach, które sam buduje. Jego dźwięk porusza się między dronem, harsh noise, ambient, downtempo, juke, concrete i breakbeat. Niedawno przeprowadził się do Berlina, gdzie prowadzi serię koncertową o nazwie Amorphq i Ears Wide Shut. Aktywny członek PAS, przestrzeni artystycznej w Moabit, w której organizuje warsztaty poświęcone elektronice DIY oraz koncerty noise/experimental.

https://www.instagram.com/agramofmo

https://soundcloud.com/moo

Cate Hops, to alias DJ-ski wizualnej antropolożki Eugenii Seriakov. Wykształcona naukowo w zakresie teorii sztuki i filozofii, w swych pracach koncentruje się na pojęciu przestrzeni jako praktyki społecznej. Muzycznie osadza się w berlińskiej scenie „bassowej”, łącząc ambient, wczesny „roots reggae” oraz futurystyczne wzorce dźwiękowe z różnych dziedzin. Słuchając jej setów, można spodziewać się wszechstronnej podróży przez czas i przestrzeń, napędzanej zmieniającymi się rytmami perkusyjnymi i potężnymi liniami basu. Ostatnio zaczęła także pracować nad improwizacją dźwiękową na żywo. W ramach trwającego projektu „Sound System Culture: On the Radical Roots of Rave” organizuje wydarzenia, w których uczestnicząca publiczność staje się aktywnym twórcą. W swoim programie radiowym zaprasza gości ze swojego kręgu, aby rozmawiali i grali swoje ulubione kawałki sound systemowe.

https://on.soundcloud.com/sTMceoJCBcdxy9Ud8

 

Spontaneous Live Series Vol. 69

9 stycznia 2025, Poznań, Dragon Social Club, Zamkowa 3

20.00 Benjamin Whitehill/ Paolo Possidente

21.00 Cate Hops/ Giorgio Alloatti.

Bilety na bramce: gotówka albo blik.

Tagi: