The Ames Room - w finale Krakowskiej Jesieni Jazzowej 2012
Zbliża się finał festiwalu Krakowska Jesień Jazzowa 2012. PRzed nami jeszcze formacja The Ames Room, a więc Jean-Luc Guionnet (Francja) saksofon altowy, Will Guthrie (Australia) perkusja, Clayton Thomas (Australia) kontrabas
Pokój Amesa (Ames Room) to pomieszczenie, w którym kreowane jest pewne złudzenie optyczne. Twórcą, w 1934 roku, był amerykański okulista Adelbert Ames. W wyniku złudzenia optycznego osoba stojąca w jednym narożniku wydaje się być nieproporcjonalnie wysoka podczas, gdy osoba stojąca w drugim narożniku wygląda na bardzo niską. Ludzie, którzy przechodzą z jednego kąta w drugi, zdają się w czasie przemieszczania drogi rosnąć bądź maleć.
Trzech członków The Ames Room, który muzykę określa się wielce trafnym sformułowaniem „minimal maximal terror jazz”, jest zaangażowanych w wielorakie muzycznych działania, włączając twórczość z zakresu free-improv, muzykę elektroakustyczną, jazz, instalacje, noise oraz rock. Łączy ich zamiłowanie do free jazzu w jego najbardziej energetycznych i najbrutalniejszych przejawach. Ich muzyka łączy wpływy NOONAH Roscoe Mitchell, plemiennych przygód Last Exit czy zawiłych struktur dźwiękowej sieci Henry’ego Threadgilla.
Muzyka Ames Room to potężna machina, napędzana nieustannie nieprzewidywalną energią. Pełna jednak drogocennych detali i opalizujących subtelności – efekt niezaprzeczalnej wirtuozerii instrumentalistów.
Jean-Luc Guionnet nie uznający granic, prawdziwie XXI-wieczny muzyk, z bagażem doświadczeń praktycznie na każdym polu kreatywnej muzyki, włączając w to kompozycję elektroakustyczną, field recordings, free improv czy radykalny performance. Jako znacząca postać paryskiej sceny muzyki współczesnej od niemal 20 lat, Jean-Luc broni się przed jednoznaczym zaszudladkowaniem. Współpracował z takimi luminarzami współczesnej sceny jak Toshimaru Nakimura, Mattin, Axel Doerner oraz Eric La Casa, by wymienić jedynie kilku.
Clayton Thomas australijski kontrabasista żyjący w Berlinie. Od przeprowadzki do Europy w roku 2007 podróżuje z miejsca do miejsca, pracując z wieloma światowej klasy improwizatorami. Jego zainteresowanie grą siłową, strukturą dźwięku oraz ekstremalną kontrolą dynamiki doprowadziło do wspólpracy z Peterem Brötzmannem, Matsem Gustaffsonem, Peterem Evansem, Paulem Lovensem, Sonnym Simmonsem, Axelem Dornerem, Tonym Buckiem, Johannesem Bauerem, Andreą Neumann, Burkhardem Beinsem oraz dosłownie setkami improwizatorów próbujących w XXI wieku szukać odpowiedzi na odwieczne pytania.
Will Guthrie australijski perkusista/perkusjonalista Will Guthrie, od 5 lat w Europie, znany z używania instrumentów własnej produkcji, „recyklingowanych”, znalezionych i wzmocnionych mikrofonów i sprzętów elektronicznych na równi z bardziej konwencjonalnymi zestawami perkusyjnymi. Doświadczony improwizator jak i wykonawca muzyki komponowanej. W The Ames Room koncentruje się na ‚Trap Set’. Jego filozofia muzyczna to dźwięku, ataku, rytmie i kontrola. Za zestawem perkusyjnym, grając z niezwykłą mocą i skupieniem, staje się dźwiękowym poetą.
Alchemia, godz. 20:00
- Aby wysyłać odpowiedzi, należy się zalogować.