Drugi i zarazem finałowy dzień Jazz Jantar zapowiada się równie ciekawie co wczorajszy. Dwa solowe koncerty, dwojga bardzo intrygujących artystów. Na początek trójmiejski saksofonista Tomek Gadecki.
Tomek, zapowiadając swój solowy koncert mówi, że „Projekt „let’s talk about shame“ to połączenie muzyki akustycznej z elektroniką, polegające na przetwarzaniu dźwięków saksofonu w nowy pejzaż dźwiękowy za pomocą pętli efektów. W trakcie powstawania muzyki elektronika jest wykorzystywana w nietypowy sposób otwierając przestrzeń do nieustannych przeobrażeń. W tym procesie twórczym najważniejsze są dwa elementy: czas i zmiana. Technologia jest tu traktowana nie jako dodatek, czy efekt mający dopełnić dźwięk instrumentu, ale tworzy swój odrębny świat w którym dźwięk saksofonu jest zaledwie początkiem...”
A w finale edycji artystka, o które jest w świecie jazzu głośno. Podobnie jak Eri Yamamoto odwiedzi Polskę po raz pierwszy. Na ten występ z pewnością czekają wszyscy zainteresowani najnowszymi zjawiskami awangardowego jazzu w USA.
"Ciało jazzu nie żyje, ale jego dusza będzie trwać wiecznie" - z takiego założenia, pod wpływem "The Cry of Jazz", jednego z pierwszych niezależnych filmów nakręconych przez afroamerykańskiego reżysera w historii, na najnowszym albumie wychodzi amerykańska kompozytorka, instrumentalistka i edukatorka Angel Bat Dawid. Zgodnie z tą myślą forma jazzu nie może dalej ewoluować, ale jego duch da początek nowej muzyce, co nie było dalekie od prawdy, bo jeszcze w tym samym, 1959 roku coraz większą rozpoznawalnością zaczęli cieszyć się artyści freejazzowi, a pod jego koniec ukazało się przełomowe "The Shape of Jazz to Come" Ornette'a Colemana.
Twórczość Angel Bat Dawid również unika ograniczenia do "martwego ciała" jazzu. Klasyczne wykształcenie, lata praktykowania jazzu i pasja do hip-hopu łączą się na "Requiem for Jazz" w zaskakującym brzmieniu zarejestrowanym przez blisko dwudziestoosobową orkiestrę, można się w nim doszukać zarówno Sun Ry, jak i Mozarta, a nawet usłyszeć wokalne zabiegi z zastosowaniem auto-tune'a. W konkluzji recenzji dziennika The Guardian podkreślono, że nowy materiał Dawid "dodatkowo podkreśla jej pozycję jako jednej z najważniejszych artystek awangardowych swoich czasów".
Podczas europejskich koncertów Angel Bat Dawid wystąpi solo, z nowymi aranżacjami, a koncert w ramach letniej odsłony festiwalu Jazz Jantar będzie polską premierą albumu "Requiem for Jazz".