Jesteś tutaj
Philip Glass, Piotr Orzechowski i Maki Namekawa razem na Sacrum Profanum
Już w najbliższy poniedziałek, 15 września, na jednej scenie spotkają się Piotr Orzechowski 'Pianohooligan’, japońska pianistka Maki Namekawa i ojciec amerykańskiego minimalizmu - Philip Glass. Podczas koncertu w Łaźni Nowej w ramach krakowskiego Festiwalu Sacrum Profanum wykonają wraz z kompozytorem pełny cykl jego „Etiud” na fortepian solo.
Ten wyjątkowy i esencjonalny koncert jest pozycją absolutnie obowiązkową. „Etiudy” są zestawem dwudziestu utworów niesłychanie zróżnicowanych pod względem dynamicznym, agogicznym i emocjonalnym. Od romantycznej kolorystycznej subtelności po iście barokowe pasaże, od koncentracji po ulotność, od mocnego szkicu po rozmytą akwarelę.
Philip Glass, czołowy amerykański kompozytor, współtwórca minimalizmu w muzyce, jeden z najbardziej wpływowych kompozytorów II połowy XX stulecia, cieszy się statusem ikony muzyki współczesnej. Doceniany jako kompozytor muzyki filmowej - za ścieżki dźwiękowe do obrazów „Kundun”, „Godziny” i „Notatki o skandalu” otrzymał nominacje do Oscara, a za muzykę do filmu „The Truman Show” został uhonorowany Złotym Globem.
Maki Namekawa - japońska pianistka, która kształciła swe umiejętności w Kunitachi College of Music w Tokyo oraz w Karlsruhe School of Music, gdzie otrzymała dyplom solistki ze szczególnym wyróżnieniem. W 1994 wygrała Nagrodę Leonida Kreutzera, przyznawaną co roku przed Japońskie Stowarzyszenie Kreutzera. Maki zbudowała imponującą karierę solową, współpracując z wieloma słynnymi zespołami: Amsterdam Concertgebouw, Munich Philharmonic Orchestra, Dresden Philharmonic Orchestra, Munich Chamber Orchestra, Stuttgart Chamber Orchestra, Linz Bruckner oraz ze Seattle Symphony Orchestra. Pianistka czuje się w równym stopniu komfortowo grając repertuar klasyczny i romantyczny, jak i współczesny. Proklamowanym przez nią celem jest przybliżenie twórczości współczesnych kompozytorów szerszej publiczności. Od 2005 roku regularnie występuje w duecie z pianistą Dennisem Russelem, razem specjalizują się w wykonaniach muzyki kompozytora Philipa Glassa – podbili serca publiczności m.in. wykonaniami Four Movements for two pianos oraz Stokera.
Piotr Orzechowski "Pianohooligan" – rocznik 1990, pianista i kompozytor, absolwent prestiżowego Berklee College of Music, jeden z najbardziej utytułowanych muzyków jazzowych młodego pokolenia. Laureat wielu nagród, w tym najważniejszej – I. Nagrody na Montreux Jazz Solo Piano Competition (2011), którą zdobył jako pierwszy Polak w historiilegendarnego szwajcarskiego Montreux Jazz Festival.
Lider High Definition Quartet, z którym wygrał kilka międzynarodowych konkursów – m.in. Jazz Hoeilaart w Belgii (2011), a także zaprosił do współpracy giganta trąbki jazzowej Randy’ego Breckera, której owocem były dwie trasy koncertowe – w Polsce (2012) i krajach Zatoki Perskiej (2013). Orzechowski ma na swoim koncie album pt. „HOPASA” ze autorskimi kompozycjami nagrany z High Definition (EmArcy Records/Universal Music Polska, 2013) oraz album solowy z aranżacjami i utworami inspirowanymi twórczością Krzysztofa Pendereckiego pt. „Experiment: Penderecki”(Decca Classics/Universal Music Polska, 2012). Świetnie przyjęte przez krytykę krążki znalazły się w czołówce rankingów najważniejszych płyt roku.
Najnowszy album Piotra Orzechowskiego pt. „Bach Rewrite” to nietuzinkowa prezentacja koncertów klawesynowych J.S. Bacha, wykonanych na elektroakustycznych instrumentach (Rhodes/Wurlitzer), nagrany wraz z pianistą Marcinem Maseckim i Capellą Cracoviensis dla wytwórni Decca Classics/Universal Music Polska (2013).
CO? – Sacrum Profanum - dzień 2
KTO? – Philip Glass, Maki Namekawa, Piotr Orzechowski
GDZIE? – Teatr Łaźnia Nowa, Kraków
KIEDY? – 15/09/2014, 21:00
BILETY? – 80 zł Ulgowy / 100 zł Normalny
KARNETY? - KARNET Normalny - 600 zł / Ulgowy - 400 zł
KARNET MODERN!NOW - Normalny - 250 zł / Ulgowy - 200 zł
KARNET KRONOS QUARTET RESIDENCY - Normalny - 200 zł / Ulgowy - 150 zł
KARNET CLASSIC!NOW - Normalny - 200 zł / Ulgowy - 150 z
- Aby wysyłać odpowiedzi, należy się zalogować.