Jazz w rytmach hip-hopu w Berklee College
Inspiracje jazzem oraz wpływ, jaki wywarł na inne gatunki muzyczne dyskutowane są niejednokrotnie w kontekście chociażby muzyki europejskiej. 5 sierpnia w ramach dorocznego cyklu koncertów Summer in the City w Berklee College w projekcie Hip-Hop 1942 zabrzmiały echa standardów jazzowych.
Meghan Stabile, założyciel Revive Music Group w ramach swojego autorskiego projektu Hip-Hop 1942, biorąc sobie za cel wskazanie wpływu, jaki jazz wywarł na muzykę hip-hopową, zaprosiła absolwentów Berklee College, przedstawicieli progresywnego jazzu oraz muzyków działających w ramach sceny hip-hopowej, do zaprezentowania standardów jazzowych, które zainspirowały twórców hip-hopu. W tegorocznej edycji koncertów wystąpili: MC Raydar Ellis, basista Kenneth "Gizmo" Rogers, perkusista Jonathan Newman, klawiszowiec Chad Selph, trębacz Igmar Thomas, saksofonista altowy Phillip Young, tenorzysta Jesse Scheinin i puzonista John Egizi.
Megan Stabile poproszona o wskazanie chociażby pięciu standardów jazzowych, które posłużyły hip-hopowym wykonawcom za temat przewodni ich własnych projektów, wymieniła:
“Impressions” Johna Coltrane’a w wersji McCoy Tynera - Black Sheep for “The Choice Is Yours”
“A Night in Tunisia” Dizzy’ego Gillespiego - Gang Starr for “Words I Manifest”
“Yesterdays” Clifforda Browna - KRS-One “MC’s Act Like They Don’t Know”
“Green Dolphin Street” Lucky Thompsona - A Tribe Called Quest “Jazz (We’ve Got)”
“Think Twice” Donalda Byrda - J Dilla “Think Twice”
KRS-One “MC’s Act Like They Don’t Know”
A Tribe Called Quest “Jazz (We’ve Got)”
J Dilla “Think Twice”
- Aby wysyłać odpowiedzi, należy się zalogować.