Bartłomiej Prucnal

Longing

Jednym z ciekawszych aspektów muzyki instrumentalnej jest jej niejednoznaczność, otwierająca drogę ku nieskończonej liczbie interpretacji i odczuć. I choć wykonawcy nierzadko wprost dzielą się tym, o czym jest ich muzyka, to między dźwiękami możemy odnaleźć to, co nie zostało wypowiedziane czy opisane. Czasem jedna fraza albo przebieg harmoniczny trafniej oddają stan emocjonalny, niż dziesiątki słów, niby precyzyjnych, ale wciąż mijających cel.

11. Lublin Jazz Festiwal: Polish Jazz Requiem, Enrico Rava Quartet oraz Gnigler Sextett.

27 kwietnia, w ramach 11. Lublin Jazz Festiwalu, w Centrum Kultury w Lublinie, usłyszymy projektu Polish Jazz Requiem, Enrico Rava Quartet oraz Gnigler Sextett. 

Trasa Płużek / Eskaubei Quartet +

Okazjonalny koncertowy projekt Kuby Płużka i Eskaubei w najbliższym czasie pojawi się w Krakowie, Katowicach i Bielsku Białej. Muzycy w składzie: Kuba Płużek, Bartłomiej Prucnal, Adam Tadel, Max Olszewski i Eskaubei, zaprezentują nowe wersje kompozycji krakowskiego pianisty wzbogacone o rap i spoken word.

Płużek / Eskaubei Quartet +

Klubokawiarnia Aquarium, Bielsko-Biała
19.05.2018

Płużek / Eskaubei Quartet +

Absurdalna, Katowice
18.05.2018

Płużek / Eskaubei Quartet +

Harris Piano Bar, Kraków
17.05.2018

Cracow Jazz Collective

NOSPR, Katowice
06.03.2018

Radek Nowicki Quartet oraz Cracow Jazz Collective na Letniej Akademii Jazzu

Radek Nowicki Quartet oraz Cracow Jazz Collective, usłyszymy 20-go lipca, w klubie Wytwórnia, w Łodzi, w ramach X. Letniej Akademii Jazzu.

Radek Nowicki to saksofonista tenorowy i sopranowy. Jest absolwentem Wydziału Jazzu w Szkole Muzycznej II st. im. Fryderyka Chopina w Warszawie i Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Laureat III miejsca na 13th Montecarlo Jazz Soloist Competition. Współtwórca płyty „Pathfinder” Nowicki/Święs/Frankiewicz TRIO, nominowanej do nagrody Akademii Fonograficznej „Fryderyk” w kategorii Jazzowy Album Roku 2012.

No More Drama

Cracow Jazz Collective swoim albumem „No More Drama” w nowoczesny i nieoczywisty sposób nawiązuje do jazzowej zwyczajowości minionych epok. To doskonały przykład na to, jak powinno się aplikować dokonania jazzu, sprzed ponad 50 lat, do muzyki tętniącej, żywej i bardzo współczesnej.  Ale nie tylko muzyczne wpływy są tu sprytnie uwydatnione. Lider kolektywu, Mateusz Gawęda, przede wszystkim wspaniale wykorzystuje możliwości muzyczne swojego zespołu, równomiernie angażując każdego muzyka z ośmioosobowego składu.

Strony