Bass słoneczny, bass pospolity, słonecznica pstra – gatunek słodkowodnej ryby okoniokształtnej z rodziny bassowatych – tak Wikipedia definiuje nazwę własną, będącą tytułem płyty, jaką przygotowała dla nas trójka muzyków, która okazjonalnie spotkała się ponad sześć lat temu na scenie festiwalu jazzowego w Lublinie.
"SUPERSAM +1" to jeden z projektów realizowanych przez MÓZG WARSZAWA we współpracy z Domem Zabawy i Kultury DZiK, w którym to 16 maja wystąpią Audrey Chen i Gerard Lebik.
Piotr Wojtasik w tym roku obchodzi 30-lecie działalności artystycznej. Debiutował w roku 1988 na festiwalu Jazz Jamboree wraz z zespołem New Presentation. Podczas kwietniowych koncertów prezentowany będzie najnowszy materiał muzyczny, który został zarejestrowany w Paryżu – premiera płyty jeszcze w tym roku.
Krakowska Jesień Jazzowa od lat jest nie tylko okazją do spotkania z najważniejszymi przedstawicielami muzyki improwizowanej na świecie, ale także okazją do prezentacji polskich wykonawców i ich dokonań na tym polu. Jednym z koncertów zapowiadających festiwal było spotkanie Augusti Fernandeza z Rafałem Mazarum i Arturem Majewskim, jako “impreza towarzysząca” w programie pojawił się bardzo udany koncert młodego krakowskiego pianisty Mateusza Gawędy ze skandynawską sekcją rytmiczną (Mateusz Gawęda & The Vikings).
Piotr Damasiewicz trębacz, kompozytor, którego warszawska publicznośc zna doskonale. 28 paździrnika wystapi wraz z klasycznym jazzowym kwintetem z Gerardem Lebikiem, Arturem Tuznikiem, Maksymilianem Muchą i Krzysztofem Dziedzicem. W studiu koncertowym Polskiego Radia im. WItolda Lutosłwskiego. Można zaryzykować, że będzie to najbardziej jazzowa odsłona wrażliwości tego artysty.
Kim jest Piotr Damasiewicz miłośnicy muzyki wiedzą doskonale. Trębacz, kompozytor,. Założyciel Power Of The Horns. Autor projektów: Mnemotaksja, Hadrons, ImproGraphic, oraz wespół z Gerardem Lebikiem VeNN Circles oraz Red Trio Quintet. W swojej twórczości sięga zarówno do języka jazzu, jak i do XX wiecznej muzyki klasycznej, muzyki najnowszej, w tym europejskiej muzyki improwizowanej. Jest laureatem Fryderyka 2013, nagrody Warto Gazety Wyborczej, Nagrody Muzycznej Wrocławia, oraz konkursu kompozytorskiego im. Krzysztofa Komedy.