Soul Night Live!
Willis "The Gator" Jacskon - saksofonista tenorowy zapamiętany przez jazzowych kronikarzy jako przedstawiciel jazzu szczególnie silnie zakorzenionego w bluesie i rhythm&bluesie. Nagrywał od lat 50., a przynajmniej z tamtego okresu pochodzi najwcześniejsze rejestrowane przez jazzowe leksykony nagranie, tak na marginesie. wydane przez chicagowska firmę Delmark.
Gros nagrywanych przezeń sesji publikowane było w początkowej fazie kariery Jacksona przez Prestige, a potem twórca zmienił barwy klubowe na Muse. Z nagraniami tej drugiej firmy nie jest łatwo się spotkać, nawet w bardzo wyspecjalizowanych sklepach, ale za to z płytami z Prestige jest już znacznie lepiej. Nagrana w 1964 r. podczas koncertu w nowojorskim klubie Allegro płyta "Soul Night Live!" wydaje się pozycją reprezentatywną dla muzycznych poszukiwań Jacksona. Mamy tu kwintet z organami, sekcją rytmiczną oraz gitarzystą, czyli ulubione medium artysty. Nie skład jednak, ani bardzo efektowny jammowy charakter pomieszczonego na płycie materiału jest tu, według mnie, wart szczególnej uwagi.
Może to cokolwiek niesprawiedliwe, ale w moim odczuciu to udział Pata Martino sprawia, że płytą warto zainteresować się bliżej. Nadarza się bowiem okazja aby usłyszeć tego twórcę w niecodziennym stylistycznym otoczeniu. Ponadto obserwujemy go, zanim dokonał ostatecznej krystalizacji języka muzycznego, za który dziś jest podziwiany. Bluesowy kontekst, znacznie bardziej poszarpana niż dziś narracja to cechy, których styl Pata Martino jest już dzisiaj w znacznej mierze pozbawiony. Tak więc wszyscy fani gitarzysty powinni kupić tę płytę czym prędzej.
1. The Man I Love; 2. Perdido; 3. Thunderbird; 4. Polka Dots and Moonbeams; 5. All Soul; 6. Flamingo; 7. I Can't Stop Loving You; 8. One Mint Julep; 9. Up a Lazy River; 10. Jumpin' With Symphony Sid; 11. Tangerine; 12. Ebb Tide; 13. Blue Gator; 14. Secret Love
- Aby wysyłać odpowiedzi, należy się zalogować.