Choć wydawać by się mogło, że niczego nie można porównać z okładką winylowego albumu, muzyka w postaci cyfrowej również daje możliwości efektownej oprawy graficznej. Przykładem tego jest wydana przez zespół Arcade Fire na swej najnowszej płycie "The Suburbs", gdzie zdjęcia zsynchronizowane są z odtwarzanymi utworami.
Dobry pomysł: pełny skład, kompozytor, teksty piosenek, uwagi, informacje - muzyka do słuchania i do czytania.
3. Pamiętaj o pieniądzach - także Twoich fanów.
Pieniądze zarabia się dziś na koncertach, a nie na wysokich cenach cyfrowej muzyki.
4. Dziel się swoją muzyką!
Muzyka przechodzi z ust do ust, z tweetów do tweetów. Pamiętaj o guziku "share" i daj swym fanom coś, czym będą mogli się między sobą dzielić.
5. Muzyka to interakcja!
Bjork ze swoją nową płytą, dostępną w formie 10 aplikacji na iPada przeniesie zapewne interaktywność na nowy poziom, jednocześnie wyznaczy nowy standard. Interaktywną stronę www wykorzystują do promocji swoje muzyki także m.in. More Hazard More Heroes.
6. Dodatki, dodatki, dodatki.
Każdy lubi dostawać prezenty, niespodzianki, bonusy. Miała być muzyka a jest muzyka i... książeczka w pdf, video, list, zdjęcia z koncertów - coś czego jeszcze (przez najbliższe 15 minut od premiery) nie ma w sieci.
7. Twórz album a nie tylko piosenki.
Choć w czasach iPod shuffle, muzyki słuchanej w biegu, składanek, playlist, randomów itd. miejsca na concept albumy jest coraz mniej, warto o tym pomyśleć. Nagrywając 70 minut muzyki prosisz słuchacza o 70 minut jego czasu. Miej mu coś do powiedzenia przez cały ten czas, zbuduj opowieść, albo nie zawracaj mu głowy. Albo wydaj singiel.
Grafika autorstwa Sama Wellsa. Zdjęci oryginalnie znajduje się tutaj.