18. Krakowska Jesień Jazzowa.

Autor: 
Redakcja (Materiały prasowe)

Jesień w Krakowie tradycyjnie upłynie pod znakiem kolejnej – 18. edycji Krakowskiej Jesieni Jazzowej. Festiwal od lat gości najciekawszych i największych muzyków sceny improwizowanej z Peterem Brötzmannem, Anthony Braxtonem, Barry Guyem czy Kenem Vandermarkiem na czele. Ten ostatni odwiedzi Kraków i w tym roku, prezentując swój najnowszy skład Edition Redux. Poza tym to, co ciekawe i nowe w muzyce improwizowanej zaprezentują: Rafał Mazur w komprowizacji z Jihye Kim i Martą Grzywacz, duet Strycharski / Tarwid oraz Michał Górczyński i Jakub Gucik w improwizacji z robotem. Poza koncertami odbędą się także warsztaty dla muzyków.

Krakowska Jesień Jazzowa to nie tylko wydarzenie dla osłuchanych, najbardziej zaznajomionych ze światem muzyki improwizowanej odbiorców. To festiwal dla tych, którzy chcą usłyszeć coś więcej, nie boją się otworzyć głowy i uszu. Wbrew utartemu przekonaniu o trudności muzyki improwizowanej paradoksalnie to, co tworzone tu i teraz w poczuciu pełnej wolności może być nam bardzo bliskie. To dźwięki odzwierciedlające nierzadko otaczającą nas rzeczywistość, a słuchanie ich, to otwieranie się na świat.

Tegoroczna jesień jazzowa upłynie pod znakiem kameralnych składów podczas dwóch październikowych weekendów. Koncertową część rozpoczniemy 20 października od prezentacji polskiej sceny improwizowanej. Michał Górczyński zaprezentuje projekt pt. „Roboty w lesie”. Ostatnimi czasy artysta mocno skupia się na tworzeniu brzmień z udziałem robotów, tym razem natomiast chce wprowadzić małe, programowalne maszyny w zieloną przestrzeń natury. Towarzyszyć mu w tym będzie wiolonczelista Jakub Gucik. „Od lat, chcąc współpracować z robotem, zastanawiałem się nad formą tej relacji” - opowiada Górczyński. „Charakterystyczny dla robota jest ruch. Podobnie jak ręka, muzyka, którą «naciska» robot, jest w stanie przesuwać, przewracać, naciskać, podrzucać, rzucać, zgniatać, ciągnąć, dotykać. Te wymienione przeze mnie określenia są swego rodzaju podstawą znaczeniową (podobnie jak w przypadku budowania muzyki z nut, pauz, itd.) dla kreowania «niuansu wykonawczego» wspólnego dla «muzyka–performera» i robota. Dzięki zestawianiu różnych rodzajów gestu z możliwościami budowy instalacji dźwiękowej dla robota możemy konstruować pewne frazy zdarzeń ruchowo–dźwiękowych, gdzie równoczesność generowania ruchu i dźwięku dają podstawę do wrażenia, iż maszyna wytwarza ekspresję.” Jak może zabrzmieć projekt „Roboty w lesie”? Poruszenie robota a poruszenie liścia zakończone drżeniem wiolonczeli, krok maszyny a szum trzcin podkreślony powietrzem z klarnetu kontrabasowego. Robot umieszczony wśród drzew jest symbolem sublimacji, a jego umiejętność preparowania świeżej przestrzeni może być kiedyś przyczynkiem do badania procesu

improwizowania i poszerzania spektrum możliwości ekspresyjnych robotycznej choreografii. Gra Michała Górczyńskiego na klarnetach i Jakuba Gucika na wiolonczeli jest połączeniem, próbą dialogu z dźwiękami wytwarzanymi przez podstawowy ruch robotów Legomindstorms i Wowee zarejestrowany w okolicznościach przyrody. Zanurzenie tych wspólnych improwizacji w przestrzeniach natury ma na celu odczarowanie niedoskonałości mechanicznych gestów do poziomu leśnego szelestu, szumu, ćwierkania, skrobania.

Z kolei 22 października Rafał Mazur zaprezentuje projekt specjalny – „Song of the Black Crane”. Będzie to komprowizacja autorstwa Mazura na trzech instrumentalistów i pejzaż dźwiękowy inspirowana tradycyjną sztuką koreańską. Artyście grającemu na akustycznej gitarze basowej towarzyszyć będą Jihye Kim, grająca na tradycyjnych bębnach koreańskich, oraz posługująca się głosem Marta Grzywacz. Koncert wpisuje się w jedną z ważniejszych idei festiwalu – kreowanie artystycznych zdarzeń pomiędzy muzykami pochodzącymi z różnych krajów. Warto dodać, że koreańska gościni, bębniarka i kompozytorka Jihye Kim, poprowadzi warsztaty: 19 września – z improwizacji, dla studentów Akademii Muzycznej, natomiast 20 września otwarte warsztaty dla muzyków zatytułowane „Improvisational Aspect in Korean Traditional Percussion Music”.

W kolejny weekend, 28 października w Alchemii wystąpi duet tworzony przez Dominika Strycharskiego i Grzegorza Tarwida. Znakomici, kreatywni i nieustannie poszukujący artyści stworzą muzykę będącą połączeniem brzmienia fletów blokowych, fortepianu i subtelnej elektroniki. Przestrzeń wypełniona przez akustyczne brzmienie fletów i fortepianu operujących w rejestrach współczesnej kameralistyki sprzyjać będzie koncentracji na ekspresji i wyrazistości. Muzycy czerpać będą ze swoich bogatych doświadczeń z muzyką jazzową, improwizowaną i komponowaną, tworząc własny teatr dźwięku. Strycharski to muzyk, który traktuje flety w bardzo szeroki sposób, czerpiąc garściami ze współczesności, ale także z bogatej historii fletów z różnych części świata. Jego duet z młodym pianistą powstał w roku 2020 roku. Artystów, jak sami wspominają, połączyła swobodna improwizacja, zamiłowanie do współczesnej muzyki klasycznej, słuchanie Franka Zappy i dobre jedzenie.

 

Koncert finałowy tegorocznej Krakowskiej Jesieni Jazzowej odbędzie się 29 października, a bohaterem wieczoru będzie Ken Vandermark ze swoim najnowszym zespołem – Edition Redux, który współtworzą: pianista Erez Dessel, grająca na tubie Beth McDonald oraz perkusistka Lily Finnegan. Skład ten jest uzupełnieniem serii zespołów cieszących się międzynarodowym uznaniem, do których należą The Vandermark 5, FME, The Resonance Ensemble, The Territory Band, Made To Break i Marker. Oprócz Vandermarka, który gra z grupą na saksofonie i klarnecie, w skład kwartetu wchodzą artyści reprezentujący kolejną falę chicagowskiej kreatywnej sceny muzycznej. Muzyka Edition Redux obejmuje zakres zainteresowań i wpływów Vandermarka, włączając eksperymentalny jazz AACM; różne szkoły muzyki improwizowanej z Anglii, Holandii i Niemiec; post-punk, Tropicalia, dub i funk.

Tak prezentuje się 18. edycja Krakowskiej Jesieni Jazzowej. Zapraszamy do udziału w kameralnej podróży przez współczesny świat muzyki improwizowanej!

PROGRAM

19.10.2023

Warsztaty perkusyjne dla studentów AM w Krakowie

Prowadząca: Jihye Kim

Współorganizator: CKK w Warszawie, AM w Krakowie

godz: 13:00

Miejsce: Akademia Muzyczna w Krakowie, św. Tomasza 43

 

Jihye Kim – koreańska bębniarka i kompozytorka zajmująca się zarówno tradycyjną muzyką koreańską, współczesną, improwizowaną, jazzową czy eksperymentalną. Sama nazywa siebie performerką. Kreuje unikatowe brzmienia inspirowane dziką naturą, jak też łączy tradycję z brzmieniami elektronicznymi. Otrzymała m.in. KBS Korean Music Award w kategorii Best Traditional Music Group, jako perkusjonalistka grupy Sinawi. Aktualnie jest liderką zespołu FROMS wykonującego współczesne world music oraz współzałożycielką SaaWee – współczesnego koreańskiego szamańsko – rytualnego projektu. W 2023 roku, dzięki współpracy z CKK w Warszawie będzie rezydentem 18. edycji KJJ, prowadząc warsztaty perkusyjne i biorąc udział w wykonaniu projektu Rafała Mazura, podczas koncertu finałowego festiwalu.

 

20.10.2023

Warsztaty otwarte dla muzyków:„Improvisational Aspect in Korean Traditional Percussion

Music”

Prowadząca: Jihye Kim

Współorganizator: CKK w Warszawie

Godz: 16:00

Miejsce: Alchemia, Estery 5

Jihye Kim – koreańska bębniarka i kompozytorka zajmująca się zarówno tradycyjną muzyką koreańską, współczesną, improwizowaną, jazzową czy eksperymentalną. Sama nazywa siebie performerką. Kreuje unikatowe brzmienia inspirowane dziką naturą, jak też łączy tradycję z brzmieniami elektronicznymi. Otrzymała m.in. KBS Korean Music Award w kategorii Best Traditional Music Group, jako perkusjonalistka grupy Sinawi. Aktualnie jest liderką zespołu FROMS wykonującego współczesne world music oraz współzałożycielką SaaWee – współczesnego koreańskiego szamańsko – rytualnego projektu. W 2023 roku, dzięki współpracy z CKK w Warszawie będzie rezydentem 18. edycji KJJ, prowadząc warsztaty perkusyjne i biorąc udział w wykonaniu projektu Rafała Mazura, podczas koncertu finałowego festiwalu.

 

20.10.2023

Michał Górczyński – „Roboty w lesie”

 

Michał Górczyński – klarnet kontrabasowy, koncepcja formy, video

Jakub Gucik – wiolonczela

Roboty Legomindstorms i Wowee

Godz: 20:00

Miejsce: Alchemia, Estery 5

 

Michał Górczyński – kompozytor, twórca teatralny, absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie (obecnie Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie). Od 1998 r. komponuje utwory na różne składy instrumentalne. Jako solista występował z takimi zespołami, jak: orkest de ereprijs, Kwartet Śląski, AUKSO Orkiestra Kameralna Miasta Tychy, Orkiestra Opery i Filharmonii Podlaskiej, Orkiestra Muzyki Nowej, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Szczecińskiej, NFM Filharmonia Wrocławska. Szczególną uwagą darzy improwizację i muzykę współczesną. Uczestniczył w Międzynarodowych Letnich Kursach Nowej Muzyki w Darmstadt, podczas których prezentował swoje autorskie techniki wykonawcze na klarnecie basowym. Jest twórcą instalacji, tekstów teoretycznych, audycji radiowych i filmów undergroundowych. Współtworzy formacje specjalizujące się w wykonawstwie muzyki najnowszej, takie jak Kwartludium, Bastarda i Polonka.

 

22.10.2023

Projekt specjalny: „Song of the Black Crane”

 

Jihye Kim – tradycyjne bębny koreańskie

Marta Grzywach – głos

Rafał Mazur – akustyczna gitara basowa

Godz: 20:00

Miejsce: Alchemia, Estery 5

 

Jihye Kim – koreańska bębniarka i kompozytorka zajmująca się zarówno tradycyjną muzyką koreańską, współczesną, improwizowaną, jazzową czy eksperymentalną. Sama nazywa siebie performerką. Kreuje unikatowe brzmienia inspirowane dziką naturą, jak też łączy tradycję z brzmieniami elektronicznymi. Otrzymała m.in. KBS Korean Music Award w kategorii Best Traditional Music Group, jako perkusjonalistka grupy Sinawi. Aktualnie jest liderką zespołu FROMS wykonującego współczesne world music oraz współzałożycielką SaaWee – współczesnego koreańskiego szamańsko – rytualnego projektu. W 2023 roku, dzięki współpracy z CKK w Warszawie będzie rezydentem 18. edycji KJJ, prowadząc warsztaty perkusyjne i biorąc udział w wykonaniu projektu Rafała Mazura, podczas koncertu finałowego festiwalu.

 

Marta Grzywacz – mezzosopranistka. Od 2013 jest związana z Hashtag Ensemble, kolektywemwykonującym muzykę współczesną. Efektem współpracy z częścią zespołu są dwie płyty z muzyką improwizowaną: “Visegrad Songs” (2015, Requiem Records), dobrze odebraną podczas koncertów w Polsce, na Węgrzech i na Białorusi oraz “Witkacy” (2018), będącą zapisem koncertu, odbywającego się w ramach cyklu Partytury fotograficzne. Od początku istnienia zespołu aktywnie działa również na polu edukacji kulturalnej najmłodszych, angażując się jako wykonawczyni i animatorka podczas koncertów dla dzieci organizowanych w Centrum Sztuki Współczesnej.

 

Rafał Mazur – muzyk, filozof, pisarz. Gra na akustycznej i elektrycznej gitarze basowej. Wypracował zaawansowane i indywidualne podejście do swojego instrumentu jak też do improwizacji, w którym brzmienie, rozbudowana technika i gest lekko i po mistrzowsku łączą się podczas występu. Artysta koncertował w klubach i na festiwalach w Europie jak też w Chinach, Południowej Korei czy Japonii. Aktualnie współpracuje z takimi artystami jak m.in.: Agustí Fernández, Liudas Mockunas, Martin Küchen, Vasco Trilla Artur Majewski, Peter Ole Jørgensen, Mikołaj Trzaska, Zlatko Kaucic, Lotte Anker, Lisa Ullen, Frederic Blondy, Charlotta Hug, Raymond Strid, Keir Neuringer, François Carrier, Michel Lambert, Barry Guy, Mats Gustafsson, Loelle Leandre.

Głównym polem zainteresowania Mazura jest kolektywna, jak i solowa improwizacja. Uważa on daoizm za mocną bazę do wzbogacenia improwizatorskiej postawy. Jest twórcą warsztatu spontanicznej improwizacji bazującej na daoistycznej strategii działania w nieoczekiwanych sytuacjach. Jest również filozofem akademickim, w którego obszarze badań znajdują się m.in. filozofia improwizacji, chińska daoistyczna filizofia, chińska filizofia sztuki. W pracy doktorskiej realizował program badawczy dotyczący daoistycznych strategii działania używanych w praktyce „swobodnej ekspresji” – metodzie artystycznej kreacji stosowanej w kręgu wenren, i możliwości zastosowania tych strategii w praktyce swobodnej improwizacji. Jest autorem książki filozoficznej „The Great Tone has no sound. Daoist philosophical sound practice in the context of selected trends in contemporary art and philosophy”, bajki bazującej na chińskiej filozofii „Powrót na Wielką Górę” oraz wielu prac naukowych i filozoficznych esejów. Wydał płyty w najważniejszych free jazzowych wytwórniach: Clean Feed, No Business Records, Relative Pitch, Fundacja Słuchaj i FMR Records, ale jego głównym wydawnictwem pozostaje Not Two Records. Nagrał płyty z takimi artystami jak: Agustí Fernández, Martin Küchen, François Carrier i Michel Lambert, Mikołaj Trzaska i Peter Ole Jørgensen. Z okazji 20. rocznicy pracy twórczej jako improwizator, bazując na swoich koncepcjach artystycznych i filozoficznych, przygotował projekt solowy – komprowizacja (kompozycja dla improwizatora), z elektryczną gitarą basową nawiązującą do muzyki rockowej, swobodnej improwizacji i słuchania jako praktyki poznawczej pt. „The Great Tone has no sound – Da Yin Xi Sheng (Laozi – Daodejing)”. W projekcie tym Mazur bada słuchanie jako praktykę poznawczą opartą na filozoficznej taoistycznej koncepcji muzyki łączącej tradycyjne chińskie i współczesne teorie z działaniami dźwiękowymi i ciężkimi rockowymi wibracjami.

 

28.10.2023

Grzegorz Tarwid / Dominik Strycharski Duo

 

Dominik Strycharski – flety

Grzegorz Tarwid – fortepian

Godz: 21:00

Miejsce: Alchemia, Estery 5

 

Dominik Strycharski – kompozytor, flecista, wokalista, improwizator, performer i publicysta. Laureat Paszportu Polityki 2021. Gra i komponuje współczesny jazz w wielu odsłonach, muzykę współczesną, elektroniczną, posthiphop, noise, a także różne odmiany muzyki improwizowanej. Nagrał ponad 35 albumów w bardzo różnych składach. Jest twórcą i założycielem zespołu Pulsarus, łączącego jazz z zaawansowaną elektroniką a także Core, Prophetic Fall, Myriad Duo. Jako kompozytor zajmuje się współczesną muzyką elektroakustyczną, korzystającą z nieortodoksyjnych technik i stylistycznych połączeń. Intensywnie rozwija współczesny język fletu prostego, oraz ludzkiego głosu łączonego z elektroniką. Współpracował a takimi artystami jak Mikołaj Trzaska, Agusti Fernandez, Rafał Mazur, Joellle Leandre, Nuria Andora, Wojciech Waglewski, Adam Pierończyk, Jan Peszek, Barbara Drążkowska. Jako twórca teatralny skomponował różnorodną stylistycznie muzykę do przeszło 90 spektakli i projektów takich twórców scenicznych, jak Paweł Łyska, Bartosz Szydłowski, Michał Zadara, Paweł Świątek, Wojtek Klemm, Katarzyna Raduszyńska, Jan Peszek, Anna Badora, Wojtek Urbański, Kuba Roszkowski i wielu innych. Spektakle z jego muzyką grane są w całej Polsce, i za granicą. W 2019 premierę miał kreatywny dokument Symfonia Fabryki Ursus w którym jego muzyka pełni ogromną rolę. W 2020 premierę na Docs Against Gravity miał film „Jeszcze Zdążę” z muzyką Strycharskiego. Od roku 1998 tworzy (jako kompozytor i wykonawca) wielowymiarowy projekt solowy Doministry, łączący współczesną muzykę elektroniczną, posthiphop, performance, noise i elektro-ambient. Jest twórcą jedynego na świecie dziennika dźwiękowego, którego kolekcja obejmuje dziś prawie 500 utworów.

 

Grzegorz Tarwid – pianista i kompozytor. Zebrał doświadczenie od mistrzów polskiej pianistyki: Wojciecha Kamińskiego, Andrzeja Jagodzińskiego i Michała Tokaja, by przenieść się na studia do Kopenhagi i inspirować się duńską sceną improwizowaną. Ma na swoim koncie koncerty m.in. ze Zbigniewem Namysłowskim, Maciejem Obarą, ale też Janem Młynarskim czy Marcinem Maseckim. Współtworzy: trio Sundial z Wojciechem Jachną i Krzysztofem Szmańdą, duet Diomede z Tomaszem Markaniczem, projekt Alfons Slik z Szymonem „Pimponem” Gąsiorkiem oraz sekstet Franciszka Pospieszalskiego. W styczniu 2019 był kuratorem festiwalu Piano Room w warszawskim klubie SPATiF.

 

29.10.2023

Koncert finałowy: Edition Redux

 

Ken Vandermark – saksofon tenorowy, klarnet Bb

Erez Dessel – pianino

Beth McDonald – tuba

Lily Finnegan – perkusja

Godz: 20:00

Miejsce: Alchemia, Estery 5

 

Ken Vandermark – improwizator i kompozytor grający na saksofonie tenorowym i barytonowym, klarnecie Bb i basowym. W 1989 roku przeniósł się z Bostonu do Chicago, a od początku lat 90. pracował zarówno jako wykonawca, jak i organizator w Ameryce Północnej i Europie, nagrywając w różnych kontekstach z wieloma muzykami o międzynarodowej renomie (takimi jak Fred Anderson, Ab Baars, Peter Brötzmann, Sylvie Courvoisier, Tim Daisy, Kris Davis, Dieb 13, Hamid Drake, Terrie Ex, Mats Gustafsson, Elisabeth Harnik, Steve Heather, Didi Kern, Kent Kessler, Christof Kurzmann, Paul Lytton, Joe McPhee, Andy Moor, Jason Moran, Ikue Mori, Joe Morris, Paal Nilssen-Love, Eddie Prevóst, Mette Rasmussen, Tom Rainey, Eric Revis, Jasper Stadhouders, Chad Taylor, John Tilbury, Mars Williams i Nate Wooley). Jego obecna działalność grupowa obejmuje zespoły Bent Atlas, Lean Left, The DKV Trio, DEK, duży zespół Entr’acte, trwające projekty Momentum; duety z Terrie Ex, Christofem Kurzmannem, Damonem Locksem, Paalem Nilssen-Love, Marsem Williamsem i Natem Wooleyem; oraz pracę jako solowy wykonawca. Ken współzałożył Catalytic Sound w 2012 roku, organizację poświęconą zrównoważeniu ekonomicznemu kreatywnych muzyków improwizujących, i od tego czasu jest jej dyrektorem. W 2014 roku rozpoczął działalność Audiographic Records, niezależnej wytwórni muzycznej. Od czerwca 2015 roku Ken jest współkuratorem Option, serii muzyki i wywiadów odbywających się w Experimental Sound Studio w Chicago. Połowę każdego roku spędza na koncertowaniu w Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Łacińskiej i Japonii; jego koncerty i liczne nagrania spotkały się z uznaniem krytyków w kraju i za granicą. Działalność pisarska Kena obejmuje noty do wielu nagrań oraz wkład do ósmego wydania Arcana Johna Zorna: musicians on music, czasopisma muzycznego Sound American, hiszpańskojęzycznego periodyku „El Estado Mental”; i „Catalytic Quarterly”. W 1999 roku otrzymał MacArthur Fellowship w dziedzinie muzyki.

 

Erez Dessel – improwizator, pianista, kompozytor i pedagog. Po zdobyciu wielu nagród - Downbeat Student Music Awards, Dessel - przeniósł się do Bostonu, aby studiować w New England Conservatory of Music (NEC), gdzie pracował z wieloma luminarzami jazzu, takimi jak Billy Hart, Ethan Iverson i Jason Moran. W Bostonie występował regularnie, m.in. na festiwalu Celebrity Series Jazz Along the Charles, w Isabella Stewart Gardner Museum i Wally's Jazz Club. Jako pedagog brał udział wraz ze swoim zespołem w ponad 50 warsztatach w rejonie Bostonu, a także został wybrany, aby zabrać swoją grupę na Virginia Arts Festival i poprowadzić tydzień kursów mistrzowskich w szkołach publicznych i przestrzeniach społeczności. Po ukończeniu NEC w 2020 roku, Dessel przeniósł się do Savannah w stanie Georgia, aby objąć stanowisko dyrektora muzycznego Savannah Music Festival Jazz Academy, pierwszego i jedynego w Savannah darmowego programu jazzowego dla młodzieży po szkole. Podczas pobytu w Georgii regularnie występował na całym Południu w przestrzeniach artystycznych w Atlancie, Columbia SC i Asheville NC, a także debiutował swoją godzinną improwizacją solową i dziełem multimedialnym „Residue”; w Savannah Cultural Arts Center. Obecnie mieszka w Chicago, gdzie miał szczęście grać z wieloma muzykami improwizującymi w miejscach takich jak Hungry Brain czy Elastic Arts. Muzyka Dessela koncentruje się na eksplorowaniu improwizacji, notacji graficznej i struktur polirytmicznych.

 

Lily Finnegan – perkusistka, kompozytorka i improwizatorka urodzona i mieszkająca w Chicago. W 2021 roku zdobyła tytuł magistry muzyki w Berklee College of Music w Bostonie Massachusetts. Otrzymała pełne stypendium na udział w Berklee Global Jazz Institute, 20 osobowej międzynarodowej kadrze muzyków prowadzonej przez Danilo Pereza. W Berklee była również częścią Institute of Jazz and Gender Justice. Tutaj jej mentorami byli Terri LyneCarrington, Kris Davis i Linda May Han Oh. Pracowała nad projektami z Carrington, w tym Music for Abolition jako część Visualizing Abolition Exhibit na University of California Santa Cruz. Jej projekt dyplomowy nosił tytuł „Music and Abolition: Creating a World Without Policing- Music’s Role in Imagination, Experimentation, and Collectivity”t;. Wcześniej ukończyła studia licencjackie na University of Wisconsin-Madison w 2020 roku, specjalizując się w socjologii i muzyce. To podsyciło jej zainteresowanie badaniem zbiegu struktur władzy, historii i ruchów społecznych za pomocą muzyki. W 2022 roku Lily wróciła do Chicago. Nowe projekty w tym mieście obejmowały

Ken Vandermark Quintet, Sarah Clausen Trio, Shoulderbird i jej własne, samodzielnie prowadzone trio. Współpracowała z takimi artystami i zespołami jak: Kris Davis, Ben Lamar Gay, Ken Vandermark, Jason Stein, Dave Rempis, Katinka Kleijn, Deodorant, Shoulderbird, Lea Delaria, Christof Kurzmann, Hanah Jon Taylor i Katie Ernst. Obecnie jest kierowniczką sklepu z płytami Catalytic Sound - eksperymentalnej spółdzielni muzycznej.

 

Beth McDonald – klasycznie wykształcona tubistka, „której się nie udało”. Występuje głównie jako improwizatorka, używając tuby akustycznie i z elektronicznymi pedałami efektów. Jej najnowszy album„Densing” (2021) wykorzystuje tubę i elektronikę w połączeniu z naturalnym rezonansem akustycznym do budowania nieprzewidywalnych nowych warstw dźwięku. Wersja CD albumu została opakowana w ręcznie wykonaną filcowaną wełnę, która powstała poprzez analogiczny fizyczny proces warstwowania. Kolejny solowy album Beth, będący kontynuacją i rozwinięciem projektu Densing, ukaże się w połowie 2023 roku. Podczas gdy pandemia wstrzymała wiele jej projektów muzycznych, współpraca była i jest integralną częścią praktyki muzycznej Beth - praca z muzykami, jak również z artystami i wykonawcami w innych mediach (Becky Grajeda, Ethan T. Parcell, Sasha de Koninck, Eli Wallace, Isaac Turner, Franki Hand, Matt Samolis, Ben Zucker, Nathanael Lee Jones i Mark Booth). Beth koncertowała jako współczesna artystka klasyczna, kameralistka i solistka. Brała również udział w akademiach orkiestrowych na Lucerne Festival, Aspen Music Festival i Schleswig-Holstein Musik Festival oraz była pracowniczką Summer Institute for Contemporary Performance Practice. Beth ukończyła New England Conservatory, Northeastern Illinois University oraz University of Kentucky.

BILETY // KARNETY

Bilet na każdy z koncertów: 50 zł w przedsprzedaży i 60 zł w dniu koncertu

Karnet weekendowy (20-22.10 lub 28-29.10): 80 zł

Karnet obejmujący wszystkie wydarzenia festiwalu: 160 zł

– dostępne za pośrednictwem strony www.kjj-festiwal.pl