Warsztaty Jazzowe w Puławach 2013
Warsztaty Jazzowe w Puławach to już instytucja. Odbywać się będą pomiędzy 11 i 21 lipca, a zapisywać można się do 30 czerwca. Przeczytajcie co sam organizator o warsztatach mówi:
„To najstarsze, a zarazem wzorcowe przedsięwzięcie tego typu na skalę międzynarodową. Zainicjowane przez Polskie Stowarzyszenie Jazzowe w 1970 roku w Chodzieży, a następnie od 1990 roku bezpośrednio kontynuowane w Puławach, pozostaje jedną z najważniejszych instytucji edukacji jazzowej w Polsce. Kadra Warsztatów złożona jest z wybitnych polskich i zagranicznych artystów jazzowych, wyróżniających się profesjonalnym przygotowaniem pedagogicznym, będących leaderami zespołów, kompozytorami i solistami o renomie międzynarodowej:
• fortepian: dr Wojciech Niedziela (Akademia Muzyczna Katowice),
• dr Kuba Stankiewicz (Akademia Muzyczna Zielona Góra)
• kontrabas, gitara basowa: dr Jacek Niedziela-Meira (Akademia Muzyczna Katowice),
• Kamil Erdem (Yildiz Technical University, Istanbul,Turcja),
• gitara: Artur Lesicki (Szkoła Jazzu i Muzyki Rozrywkowej, Wrocław),
• Konrad Zemler (Akademia Muzyczna, Poznań)
• trąbka: Piotr Szmidt (Akademia Muzyczna, Katowice)
• puzon: Dante Luciani (Miami University, USA)
• saxofony, klarnet, flet: Peter Brewer (Doctor of Musical Arts, Miami University,USA)
• perkusja: Zbigniew Lewandowski (Szkoła Jazzu i Muzyki Rozrywkowej, Wrocław)
• Big band: Dante Luciani (Miami University, USA)
• vocal: Sibel Kose (Vocal Jazz Studio, Istanbul),
• dr Janusz Szrom (Wydział Jazzu Zespołu Szkół Muz. im.F.Chopina, Warszawa)
• nauka emisji głosu techniką Natural Voice Perfection (NVP): Marek Stawiński
• historia jazzu: dr.Jacek Niedziela-Meira (Akademia Muzyczna, Katowice)
• teoria improwizacji: Janusz Szprot (Bilkent University, Ankara)
• sekcje rytmiczne akompaniujące solistom i wokalistom:
- Wojciech Majewski /p/, Wojciech Pulcyn /b/, Kazimierz Jonkisz /dr/
- Bogdan Hołownia /p/, Mariusz Bogdanowicz /b/, Sebastian Frankiewicz /dr/
• kierownik dydaktyczny: Janusz Szprot
• kierownik organizacyjny: Krzysztof Sadowski (Prezes PSJ)
Program dydaktyczny Warsztatów uwzględnia standardy przyjęte w IAJE (International Association for Jazz Education). Obok zajęć grupowych i indywidualnych, prowadzone są zespoły – big band i combo, wykłady – teoria i historia stylów jazzowych, a całodzienne zajęcia wieńczą koncerty i jam sessions.
1. Teoria improwizacji – wykłady Janusza Szprota, założyciela i długoletniego kierownika Katedry Jazzu na amerykańskim Bilkent University w Ankarze. Wykłady obejmują zasady improwizacji jazzowej. Pomocą
jest podręcznik z płytą CD „Materiały do ćwiczeń improwizacji jazzowej” będący abecadłem teorii jazzu oraz prezentujący, jak się uczyć jazzu w praktyce /uczestnicy otrzymują bezpłatnie/.
2. Historia jazzu - wykłady b. dziekana Wydziału Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach dr Jacka Niedzieli-Meiry ilustrowane przykładami audio i video.
3. Klasy instrumentalne - zajęcia indywidualne i grupowe w zakresie podstaw techniki instrumentalnej, artykulacji, kształtowania dźwięku, frazowania, barwy, dynamiki, a także kompozycja jazzowa, stylistyka, transkrypcje solówek i praca nad indywidualnym i zespołowym przygotowaniem nowego utworu.
4. Klasy wokalne - zajęcia indywidualne i w grupach z udziałem akompaniamentu sekcji rytmicznych: podstawy harmoniki i improwizacja „scat”, różnorodność stylistyki jazzowej, emisja głosu, rytmika jazzowa.
5. Klasa zespołów instrumentalnych - podstawy kompozycji i aranżacji, praca nad zespołowym przygotowaniem materiału. Opiekunem zespołów będzie dr Peter Brewer, wybitny saksofonista i pedagog z Miami University.
6. Klasa big bandu jazzowego prowadzona przez doświadczonego amerykańskiego puzonistę i band leadera Dante Lucianiego z Miami University.
Puławski Ośrodek Kultury „Dom Chemika” posiadający 15 klas lekcyjnych wyposażonych w instrumenty i aparaturę oraz 2 sale koncertowe zapewnia idealne warunki do prowadzenia zajęć zarówno indywidualnych i zespołowych. Codziennie w godzinach wieczornych, na dużej scenie odbywają się publiczne koncerty profesjonalnych zespołów w różnorodnym stylistycznie repertuarze, prezentujące główne nurty współczesnego jazzu. Zwieńczeniem całodziennych zajęć sa „jam sessions” . Takie wspólne muzykowanie kadry i uczestników bywa często fenomenem artystycznym, dostarcza niezapomnianych wrażeń, od lat stanowi o sławie i unikalnym charakterze puławskich Warsztatów.
Do dyspozycji uczestników Warsztatów jest biblioteka muzyczna wyposażona w ponad 10.000 woluminów, nut i materiałów szkoleniowych oraz materiałów dydaktycznych z kolekcji Jamey Aebersolda. Jest to obecnie największy zbiór tego rodzaju w Polsce i służy uczestnikom Warsztatów nie tylko w czasie ich trwania.”
Pozostaje więc tylko natychmiast się zgłosić swój akces. Jeszcze trochę czasu jest.
- Aby wysyłać odpowiedzi, należy się zalogować.