Po nominowanym w 2009 r. do nagrody Grammy albumie Urbanos Stefon Harris oraz Blackout nagrali Sonic Creed. Wydawnictwo powstało z wewnętrznej potrzeby Harrisona, z muzyki, która, jak sam twierdzi, dosłownie go wypełniała.
Celem płyty jest popchnięcie słuchaczy do refleksji nad życiem Afroamerykanów w końcówce dwudziestego i początku dwudziestego pierwszego stulecia. Jak podpowiada tytuł – stanowi dźwiękową manifestację, kredo społeczeństwa związanego z dziedzictwem przeszłych pokoleń. Artyści postanowili oddać hołd afroamerykańskim muzykom przez eksplorację wątków ponadczasowych kompozycji Bobby’ego Hutchersona, Abbey Lincoln, Wayne’a Shortera czy Horace’a Silvera.
Wydawnictwo ukazało się nakładem Motema Music. Stanowi ono, za sprawą Harrisa i Blackoutu, reprezentację teraźniejszego życia Afroamerykanów, które nierozerwalnie związane jest z przeszłością.