Kolekcjonerski box z nagraniami Woody'ego Shawa już w sprzedaży!

Autor: 
Redakcja

Limitowana edycja 5 tyś. egzemplarzy boksu, na który złożyło się 7 płyt z nagraniami Woody’ego Shawa dla wydawnictwa Muse od 6. czerwca dostęna za sprawą Mosaic Records. „Woody Shaw: The Complete Muse Sessions” pomieściło dziewięć albumów, poczynając od debiutanckiego ‘The Moontrane’ wydanego w 1974 roku, a kończąc na ostatnim wydanym w Muse ‘Imagination’, nagranym w 1987 roku. Boks zawiera również nagranie dla Blue Note z 1965 roku. Boks stanowi drugą kolekcję nagrań Woddy’ego Shawa, po wydanej wcześniej przez Mosaic Records kolekcji nagrań z oficyny wydawniczej Columbia Records.

Nagrania z połowy i końca lat 70. dokumentują kształtowanie się muzycznej tożsamości Shawa i ukazują trębacza jako wpływowego muzyka i bandleadera. Kolekcja zawiera również nagrania artysty dla wydawnictwa Muse z przestrzeni lat 1983 – 1987, kiedy nagrywał już jako dojrzały muzyk, ale także jego wczesne nagranie z 1965 roku, kiedy miał zaledwie 20 lat, poczynione pierwotnie dla Blue Note, w późniejszych latach przejęte za sprawą Alfreda Liona przez katalog Muse.

Nagrania umieszczone w wydawnictwie przedstawiają trzy różne epoki, w których najwcześniejsze poczynione dla Blue Note obejmują współpracę z Joe Hendersonem, Herbie Hancockiem, Paulem Chambersem i Joe Chambersem. W latach 70. trębacz nagrywał m.in. z takimi muzykami, jak: Steve Turre, Azar Lawrence, Onaje Allan Gumbs, Buster Williams, Victor Lewis, Cecil McBee, Rene McLean, Billy Harper, Joe Bonner, Frank Strozier, Ronnie Matthews, Stafford James, Eddie Moore, Frank Foster, Louis Hayes, Arthur Blythe, Anthony Braxton i Muhal Richard Abrams. Nagrania z lat 80. dokumentują współpracę z Cedarem Waltonem, Victorem Jonesem, Kenny Garrettem, Kenny Barronem i wielu innymi.

Kolekcja „Woody Shaw: The Complete Muse Sessions” poza nagraniami obejmuje również wiele rzadkich fotografii Shawa z tego okresu. Do powstania kolekcji przyczynił się również syn trębacza Woody Shaw III, który poświęcił swoje życie dla zachowania dziedzictwa swojego ojca.

Woody Shaw, jeden z najwybitniejszych artystów jazzowych, znakomity trębacz, kornecista, flugelhornista, kompozytor i bandleader, któremu nie jeden raz odmówiono geniuszu. Przez swoich kolegów muzyków darzony wielkim szacunkiem, dzisiaj określany jako „ostatni trąbkowy innowator”, jeden z najbardziej technicznie i harmonicznie zaawansowanych instrumentalistów w historii jazzu. Był mistrzem modalności i stosowania szerokiej gamy harmonicznych barw oraz niespotykanych kontrastów, przy zachowaniu konwencji jazzowej improwizacji jednocześnie wprowadzając nowe rozwiązania. Jego gra przepełniona była bogata w ciemne brzmienie, szeroko rozwiniętą intonację i artykulację. Shaw miał również znakomitą pamięć i doskonały słuch. Swój styl wypracował inspirując się grą swoich idoli, wśród których znaleźli się Eric Dolphy, John Coltrane, McCoy Tyner oraz wielu europejskich kompozytorów, jak  Bela Bartok, Zoltán Kodály, Arnold Schoenberg, Alban Berg, Anton Webern, Erik Satie i wielu innych.

Disc I: 1. The Moontrane (C1) 6:54;  (Woody Shaw); 2. Are They Only Dreams (C1) 9:12 (Onaje Allan Gumbs); 3. Tapscott’s Blues (C2) 6:41 (Azar Lawrence); 4. Sanyas (C2) 13:05 (Steve Turre); 5. Katrina Ballerina (C2) 7:36 (Woody Shaw); 6. Tapscott’s Blues (alt tk) (C2) 6:50 (Azar Lawrence); 7. Katrina Ballerina (alt tk) (C2) 8:01 (Woody Shaw) Disc II: 1. Love Dance (D) 12:36 (Joe Bonner); 2. Obsequious (D) 9:28 (Larry Young); 3. Sun Bath (D) 6:33 (Peggy Stern); 4. Zoltan (D) 6:45 (Woody Shaw); 5. Soulfully I Love You (Black Spiritual Of Love) (D) 8:13 (Billy Harper)

Disc III: 1. Hello To The Wind (F) 16:36 (Joe Chambers); 2. Obsequious (F)  9:29 (Larry Young); 3. Sanyas (F) 9:55 (Steve Turre); 4. Jean Marie (F) 9:34 (Ronnie Mathews); 5. Bilad As Sudan (Land Of The Blacks) (F) 12:34 (Rene McLean)

Disc IV: 1. Cassandranite (A) 6:47 (Woody Shaw); 2. Obsequious (A) 7:39 (Larry Young); 3. Baloo, Baloo (B) 6:00 (Hank Johnson); 4. Three Muses (B) 6:22 (Woody Shaw); 5. Tetragon (B) 6:37 (Joe Henderson); 6. Jean Marie (E) 7:39 (Ronnie Mathews); 7. Sashianova (E) 9:58 (Stafford James)

Disc V: 1. In Case You Haven’t Heard (E) 6:25 (Woody Shaw); 2. Little Red’s Fantasy (E) 7:05 (Woody Shaw); 3. Tomorrow’s Destiny (E) 7:45 (Woody Shaw); 4. Iron Man (G1) 6:20 (Eric Dolphy); 5. Jitterbug Waltz (G2) 8:26 (Fats Waller); 6. Symmetry (G1) 8:17 (Andrew Hill); 7. Diversion One (G2) 2:55 (Woody Shaw); 8. Song Of Songs (G2) 12:45 (Woody Shaw); 9. Diversion Two (G2) 2:52 (Woody Shaw)

Disc VI: 1. There Is No Greater Love (H) 6:58 (I. Jones-M. Symes); 2. All The Way (H) 7:50 (S. Cahn-J. Van Heusen); 3. Spiderman Blues (H) 4:45 (Woody Shaw); 4. The Touch Of Your Lips (H) 6:44 (Ray Noble); 5. What’s New (H) 7:43 (B. Haggart-J. Burke); 6. When Love Is New (H) 4:30 (Cedar Walton); 7. There Will Never Be Another You (I) 6:55 (M. Gordon-H. Warren); 8. You Stepped Out Of A Dream (I) 5:29 (N. Brown-G. Kahn); 9. Speak Low (I) 8:55 (K. Weill-O. Nash); 10. Solid (I) 4:38 (Sonny Rollins)

Disc VII: 1. It Might As Well Be Spring (I) 10:00 (R. Rodgers-O. Hammerstein); 2. The Woody Woodpecker Song (I) 3:42 (R. Idriss-G. Tibbles); 3. If I Were A Bell (J) 5:21 (Frank Loesser); 4. Imagination (J) 7:24 (J. Burke-J. Van Heusen); 5. Dat Dere (J) 8:08 (Bobby Timmons); 6. You And The Night And The Music (J) 5:59 (H. Dietz-A. Schwartz); 7. Stormy Weather (J) 7:55 (H. Arlen-T. Koehler); 8. Steve’s Blues (J) 4:46 (Steve Turre)