JAZZ JANTAR FESTIVAL: Leszek Kułakowski Big Band Akademii Gdańskiej / Wojciech Karolak Quartet.
LESZEK KUŁAKOWSKI BIG BAND AKADEMII MUZYCZNEJ W GDAŃSKU | PREMIERA
• saksofoniści
Piotr Chęcki, Łukasz Sokołowski, Michał Sasinowski, Łukasz Jużko, Szymon Łukowski Trębacze: Emil Miszk, David Lipka, Rdosław Kozal, Marcin Poprawski
• puzoniści
Piotr Żarnoch, Matuesz Zielke, Tomasz Szymański, Krzysztof Krokosz
• gitara | Maciej Milewski
• fortepian | Arkadiusz Krawiel
• kontrabas | Maciej Sadowski
• perkusja | Łukasz Łapiński
Prawykonania utworów Leszka Kułakowskiego: Ustka Beach-Sunset 22.22, Fat man, Serialblueslizm, Tango Melango, Cap Ca Rap, Black & Blue. Big Band Akademii Muzycznej powstał w 2006 roku z inicjatywy profesora Leszka Kułakowskiego. Ma na koncie wiele nagród, między innymi na Konkursie Big Bandów w Nowym Tomyślu, Bydgoszcz Big Band Festiwal czy International Swingfestival 2010 w Glauchau w Niemczech.
Leszek Kułakowski jest ważną postacią naszego muzycznego środowiska. Jednak, zawsze trudny do zaklasyfikowania, stał niejako obok rozmaitych jazzowych koterii. Nigdy też nie mieścił się do końca w szufladkach - zarówno jazzowych, jak i klasycznych. Bo przecież gdzieś pomiędzy tymi światami rozciąga się jego twórczość. (…) [Marek Romański | „Jazz Forum”]
Leszek Kułakowski - kompozytor, pianista jazzowy, teoretyk muzyki, pedagog, zwany przez krytykę „wizjonerem jazzu”. Autor ponad 150 utworów jazzowych. Kułakowski chętnie wkracza na teren „trzeciego nurtu” - łączącego muzykę współczesną z jazzem. Nagrał dziewięć płyt autorskich. Jest organizatorem Komeda Jazz Festival w Słupsku.
-------------------
KAROLAK, GRZEGORSKI, MAŁEK & CZERWIŃSKI | KONCERT DEDYKOWANY PAMIĘCI JARKA ŚMIETANY
• Wojciech Karolak | organy Hammonda
• Tomasz Grzegorski | saksofon
• Jerzy Małek | trąbka
• Adam Czerwiński | perkusja
Wojciech Karolak - wszechstronnie wykształcony muzyk. Pianista, organista, saksofonista, a także jako poszukiwany kompozytor i aranżer. W 1956 utworzył zespół dixielandowy, w którym grał jako pianista. W 1958 był już jednak saksofonistą zespołu Jazz Believers. W następnych latach (1959 - 1960) grał z zespołem The Wreckers Andrzeja Trzaskowskiego. Jednocześnie grał na fortepianie w zespołach Andrzeja Kurylewicza i Jerzego Matuszkiewicza. Po krótkim okresie kierowania własnym trio (1962), grał w latach 1963 - 1966 z zespołem Jana Ptaszyna Wróblewskiego - Polish Jazz Quartet. Przez kilka lat (1966 - 1973) przebywał w Skandynawii, gdzie grał w różnych, szwedzkich i międzynarodowych, zespołach. Szczególnie ważna w tym czasie była współpraca z Michałem Urbaniakiem z którym koncertował w Europie i w USA. Po powrocie do kraju założył wraz z Janem Ptaszynem Wróblewskim jeden z ważniejszych zespołów polskiego jazzu, kwartet Mainstream. Zespół grał w składzie: Czesław Bartkowski - perkusja, Marek Bliziński - gitara, Wojciech Karolak - organy i fortepian, Jan Ptaszyn Wróblewski - saksofon. W 1973 zarejestrowali pierwsze utwory, które zebrano potem na płycie Mainstream. Zespół cieszył się ogromnym uznaniem i popularnością. Wiele koncertował za granicą, występował na koncertach klubowych w kraju oraz, w latach 1975 - 1977, na Jazz Jamboree i Jazz nad Odrą. Z zespołem współpracowały także wokalistki: Ewa Bem i Kisa Magnusson. Dokonywali nagrań z orkiestrą symfoniczną, a sam Karolak stał się poszukiwanym i modnym muzykiem. Poza autorskimi projektami pojawiał się w zespołach Janusza Muniaka, Zbigniewa Namysłowskiego, Tomasza Szukalskiego, w Studio Jazzowym Polskiego Radia oraz z happy-jazzową grupą SPPT Chałturnik. Jako doskonały instrumentalista towarzyszył często gwiazdom jazzu występującym na Jazz Jamboree. W 1979 postanowił ograniczyć koncerty i poświęcić się kompozycji. Powstały wówczas popularne piosenki rozrywkowe i kabaretowe, pisane najczęściej do tekstów żony - Marii Czubaszek. W 1984 wrócił do koncertowania. Powstałe wówczas trio z saksofonistą Tomaszem Szukalskim i perkusistą Czesławem Bartkowskim nagrało brawurowy album Time Killers (według „Jazz Forum” najlepsza polska płyta jazzowa lat 80.). Obok piosenek, utworów jazzowych pisze także większe formy jak: suita Od początku przez środek do końca, Uwertura makabryczna - Zamczysko w Otranto; musicalu Dracula, muzyki filmowej (Konopielka, Przyłbice i kaptury), oraz muzyki do filmów krótkometrażowych i baletowych (Filip z Konopii, Maria Luisa i Układ), muzyki do spektakli teatralnych (Dekameron, Ubu Król), licznych tematów jazzowych (Good Times, But Times, Seven For Five, Movin' South, Easy), piosenek (Ballada o spełnionych dniach, Każdy as bierze raz, Krótki metraż, Miłość jest jak niedziela, Wyszłam za mąż zaraz wracam). [na podstawie Encyklopedii Muzyki popularnej. Jazz. Dionizego Piątkowskiego]
Bilety kosztują: 15 zł
Bilety obejmują koncert: Leszek Kułakowski Big Band Akademii Gdańskiej i Wojciech Karolak Quartet
Informacja o biletach w zakładce: BILETY I KARNETY
- Aby wysyłać odpowiedzi, należy się zalogować.