PJ: JOHN SCOFIELD TRIO
Palm Jaz
JOHN SCOFIELD TRIO
John Scofield – gitara
Steve Swallow – bas
Bill Stewart – perkusja
John Scofield - John Scofield to gitarzysta i kompozytor tworzący najwspanialsze albumy współczesnego jazzu, który współpracował z najwybitniejszymi osobowościami współczesnej muzyki improwizowanej, jazzu i bluesa, min.: Milesem Davisem, George’em Dukiem, Garym Burtonem, Charlesem Mingusem, Ronem Carterem, Zbigniewem Seifertem, Joem Lovano, Jackiem De Johnette’em, Larrym Coryellem, Billem Frisellem, Mikiem Sternem, Patem Methenym, Gerrym Mulliganem, Chetem Bakerem, Billym Cobhamem, McCoyem Tynerem, Markiem Johnsonem, Herbiem Hancockiem, Michaelem Breackerem, Bradem Mehldauem, Dave’em Hollandem, Alem Fosterem, Joe Hendersonem, Charliem Hadenem. Najpełniej zaistniał, realizując jednak własne pomysły W autorskich formacjach. do stałej współpracy pozyskał min.: George'a Mraza, Adama Nussbauma, Steve'a Swallowa, Joego Lovano, Billa Stewarta, Larry’ego Grenadiera, Dennisa Irwina, Petera Erskine'a, Billa Friesella i zespół Medeski, Martin and Wood. Wspaniale rozwija się także jego talent kompozytorski, gitarzysta ma na swoim koncie również nagrania muzyki współczesnej z orkiestrami symfonicznymi oraz nagrania dokonane na gitarze akustycznej.
Steve Swallow - Wybitny kontrabasista i gitarzysta basowy. Już W college'u grał nowoczesny be-bop wraz z Ianem Underwoodem – późniejszym saksofonistą Franka Zappy. W 1960 r. podjął współpracę z trio Paula Bleya, by następnie koncertować i nagrywać z Jimmym Giuffrem, Artem Farmerem i George’em Russellem. W 1964 r. krytycy magazynu „Down Beat” okrzyknęli go najlepiej zapowiadającym się młodym artystą. W lipcu następnego roku Swallow dołączył do kwartetu Stana Getza, W którym pozostał do 1967 r. W latach 1967-70 grał W kwartecie Gary'ego Burtona, a w latach 1970-73 występował z pianistami: Artem Landem i Mikiem Nockiem. od początku lat 70. sporadycznie współpracował z Mikiem Gibbsem, a najczęściej z awangardową kompozytorką i pianistką Carlą Bley. z nią zrealizował ważne nagrania nowoczesnego jazzu lat 70. i 80. W 1980 r. wydał album „Home” z muzyką do wierszy Roberta Creeleya. Komponował też dla Gibbsa, Burtona i Chicka Corei („Arise Her Eyes", „Chelsea Bells", „Como En Vietnam" i „Hotel Hello"). John Scofield, który przez wiele lat grał i nagrywał ze Swallowem, uważa go za swego najważniejszego muzyka. Pod koniec lat 80. basista nagrał serię duetów z Carlą Bley i nawiązał współpracę z brytyjskim saksofonistą Andym Sheppardem (w 1991 r. grał z nim W trio, do którego zaprosił także Carlę Bley). Jest jednym z najwybitniejszych basistów nowoczesnego jazzu, konsekwentnie poruszającym się W obranej stylistyce, chętnie zapraszanym do współpracy i nagrań.
Bill Stewart - Jeden z najwszechstronniejszych współczesnych perkusistów. Związany przede wszystkim z nowojorską sceną jazzową. Zadebiutował brawurowo na początku lat 80., pojawiając się W zespołach Charliego Hadena i Joe Hendersona. Formalnie dał się poznać szerszej publiczności W 1987 roku, realizując – wspólnie ze Scottem Kreitzerem – album „Kick'n Off ". Jednak prawdziwą karierę zrobił, koncertując i nagrywając z gitarzystami: Patem Methenym i Johnem Scofieldem. Albumy „Trio" oraz „Trio-Live” ( z P. Methenym) i „Meant To Be", „Quiet" czy „Hand Jive" ( ze Scofieldem) stały się znaczącymi dokumentami nowoczesnego jazzu ostatnich lat. Perkusista jest także liderem własnych formacji, z którymi zarejestrował kilka ciekawych albumów. Debiutancki „Snide Remarks" zyskał doskonałe recenzje W prestiżowych jazzowych magazynach W USA i Europie. Stewart jest przede wszystkim doskonałym instrumentalistą W zespołach innych sław współczesnego jazzu; współtwórcą sukcesów Michaela Breckera, Dona Grolnicka, Jima Halla, Joe Hendersona, Maceo Parkera, Lee Konitza, Jamesa Moody’ego, Joego Lovano, Chicka Corei, Larry'ego Goldingsa, Marca Coplanda, a nawet albumów i koncertów Jamesa Browna.
Gliwicki Teatr Muzyczny, godz. 19:00
- Aby wysyłać odpowiedzi, należy się zalogować.