JACEK SIENKIEWICZ
JACEK SIENKIEWICZ
Wciągu ostatniej dekady stał się najprawdopodobniej najbardziej oryginalnym polskim artystą tworzącym elektroniczną muzykę opartą na klubowych rytmach. Zaczał grac, początkowo jako dj rozpoczął w połowie lat 90, szybko jednak ale szybko rozpoczął eksperymenty z analogowymi syntezatorami i graniem własnej muzyki na żywo. Pierwszy występ "live miał miejsce jesienią 1996 w warszawskim Centrum Sztuki Współczesnej. Stworzył własną wytwórnię - i w 1999 wydał własnym nakładem CD "Recognition".
Po wydaniu kilku pierwszych winyli, przeprowadził się do Berlina - na długo przed rzeszami artystów, do dziś szukających tam swego miejsca w świecie ambitnej elektroniki. Kolejne EPki dla niemieckich wytwórni - jak Trapez, Klang czy De:Bug Hartwaren ugruntowały jego pozycję na rynku - ale to utwory wydane nakładem Recognition zwróciły uwagę Svena Vatha, legendarnego DJa i właściciela Cocoon Records. W 2002 stał się pierwszym artystą, który wydał autorski album nakładem Cocoon. "Techne", płyta entuzjastycznie przyjęta przez krytykę, wsparta została serią występów na żywo - a współpraca z Cocoon trwa do dziś, w postaci albumów "Displaced" (2004), kompilacji "Modern Dance" (2009) oraz najnowszej płyty "On the Road", będącej zarówno opus magnum artysty, jak i najprawdopodobniej najbardziej awangardową i wymagającą pozycją w katalogu wytwórni z Frankfurtu.
Przez lata działalności Sienkiewicz współpracował z wieloma artystami o podobnym, nieortodoksyjnym podejściu do post-klubowej muzyki - są wśród nich DJ Highfish (Marcin Oz, znany ostatnio jako basista The Whitest Boy Alive), Pier Bucci czy Argenis Brito. Remiksował utwory takich muzyków, jak Sven Vath, Kotai, Jeff Samuel, Frank Lorber, Sutekh czy SLG. Wydawane nakładem Recognition tracki trafiły na kompilacje/miksy podpisane przez tej klasy DJów, jak Richie Hawtin, Tobi Neumann, Sven Vath, Chris Liebing, Lawrence i Mauro Picotto. Ostatnimi czasy, Jacek wydał płyty dla Maruca Records i Smallville.
Pomimo światowych sukcesów, przede wszystkim skupia się na prowadzeniu Recognition Records, skromnej niezależnej platformy umożliwiającej nie tylko ekspresję własnych pomysłów, ale także prezentującej dokonania przyjaciół, jak enigmatyczny Giro Arana czy cudowne dziecko płockiej sceny alternatywnej, Etiop. Recognition, której katalog dobiega już 30 wydawnictw, jest wytwórnią nastawioną na jakość, wyobraźnię i bezkompromisowość, od ponad dekady redefiniując muzykę znaną niegdyś jako "techno". Występował dotąd na największych światowych festiwalach - Nature One, I Love Techno, Awakenings, Detroit Fuse Festival, Mutek czy Transmediale - jednocześnie nie unikając awangardowych, eksperymentalnych imprez, i sprawdzając się równie dobrze na wielkich imprezach plenerowych, jak i w małych, lokalnych klubach.
Bomba Na Placu, g. 20:30
wstęp wolny
- Aby wysyłać odpowiedzi, należy się zalogować.