DSW: KROJC/AVTOMAT

Zdjęcie: 
Miejsce: 
Klub Fama, Białystok
Data: 
19.05.2012

27. Dni Sztuki Współczesnej

KROJC/AVTOMAT

KROJC  - wokal, gitara, bas, elektronika, instr. klawiszowe

KROJC to solowy projekt muzyczny Jakuba Pokorskiego, wykształconego klasycznie muzyka i twórcy, który do marca 2011 roku był gitarzystą Lao Che. Solowe oblicze Krojca to muzyka elektroniczna o charakterze alternatywnym i nierzadko eksperymentalnym.

Jakub Pokorski ma na koncie dwa albumy solowe, z których pierwszy „Kid 78″ ukazał się w 2010 roku i jest elektronicznym koncept albumem, muzycznie opisującym wspomnienia z chłopięcego dzieciństwa lat 80-tych. Beztroski okres życia osadzony w schyłkowym PRL-u, umoczony w sosie kultury analogowych syntezatorów, komputerów Commodore i Atari, gier River Ride, Super Mario Bros, Montezuma. Płyta została nagrana w dużej mierze za pomocą 8 bitowego syntezatora, którego głównym elementem jest chip odpowiadający za dźwięk w komputerze Commodore 64. Drugi album „Odludek” to płyta z 2011 roku, która także osadzona jest w elektronice, jednak różni się znacznie od debiutu. Zawartość jest bardziej zróżnicowana muzycznie i wieloplanowa, a rozstrzał stylistyczny jest ogromny. Największą zmianę w stosunku do debiutu stanowią jednak wokale i wielogłosowe wokalizy, zaśpiewane do większości utworów na płycie. Płyty Krojca doczekały się także swoich edycji winylowych. KROJC używa na scenie całej masy urządzeń i instrumentów elektronicznych (w tym komputera), które służą mu do wydobywania i samplowania dźwięku. Jednocześnie robi pożytek ze swojego głównego instrumentu – gitary, wydobywając z niej dźwięki często zaskakujące, trudne do przypisania na pierwszy rzut ucha temu instrumentowi.

www.krojc.com

AVTOMAT

Kajetan Łukomski, Alter ego: KiTech, post50UND

Stylistyka: połączenie melancholijnych melodii i harmonii z punkowym brudem i electro przesterami + lekka nuta 8 bitowej dekadencji

Zapoczątkował swoje muzyczne podboje w 2005r. pod nazwą post50UND promując się na topowych, jak na te czasy, myspace i lastfm. Spod avtomatycznych palców wychodziły wtedy dźwięki inspirowane industrialem i electroclashem.  Po kilku latach grania i organizowania imprez w toruńskim eNerDe i bydgoskiej Yakizie,  projekt post50UND wygrał konkurs muzzo.pl/interia.pl, w którym główną nagrodą był koncert w ramach płockiego festiwalu Audioriver. Do wygrania konkursu przyczyniła się EPka Yes, I’m A Saint Po festiwalu post50UND dostał skrzydeł, co zaowocowało worem remixów. Z czasem  kariera koncertowa również nabrała rumieńców,  post50UND pojawiał się w koszalińskiej Plastelinie, na nadmorskim CuCumberze jako support Cool Kids Of Death, oraz wielu imprezach w Warszawie – m.in. Kill The Disco (Saturator) i ESVW Attack (Powiększenie). post50UND przepoczwarzył się w Avtomata. Nowe pomysły na przyszłość zaowocowały wstąpieniem w szeregi agencji PINK KONG. Obecnie Avtomat przygotowuje nowy materiał.

www.avtomat.pl

Klub Fama, godz. 21:00

Bilety: 10/15zł